Vinterspår

Vi har varit på en liten del av konstrundan Vinterspår. Det är Lindesbergs kommun som står som arrangörer. För att citera broschyren:
 
"Vinterspår är ett kulturprojekt som växer fram utifrån deltagarnas egna visioner."
 
 
Fröviskolan var vårt mål, för där hade jag två barndomsvänner som skulle ställa ut, så kärestan och jag for dit idag för att titta.
 
Brittmari Zaunschirm visade "Djurporträtt på mitt sätt". 
 
 
Här kommer några av hennes alster. Jag vill så gärna ha, men var är de tomma väggarna hemma??? Numera får jag alltid överväga innan jag bestämmer mig för någon ny tavla. Jag håller på som bäst med en inre dialog, för det fanns det jag ville ha bland hennes tavlor.
 
Här kommer lite smakprov.
 
 
Monica Karlsson visade broderi, masker, smycken och lite annat.
 
 
Otroliga skapelser, annorlunda och väldigt vackra.
 
Bredvid stod ett bord med skylten STENKUL och det var det verkligen också. Det var Bo Norrby som visade sitt.
 
 
 
 
 
Under tiden vi gick runt där fick vi levande musikunderhållning, det var både låtar på fiol och jazzmusik. Jag njöt förstås eftersom min far spelade fiol och jag tycker mycket om det + att det jag oftast lyssnar på är just jazz.
 
 
Det fanns smycken också, men det blev bara titta där också. Hängena i glas var riktigt fina.
 
 
Undrar varför jag alltid hittar sådant jag vill ha? En ny tavla, en vacker mask, lite stenkul och varför inte ett par nya örhängen?
 
Vad köpte vi då?
 
 
Det blev bara smaklökarnas fröjd idag, inget alls för ögat, men jag grunnar vidare.....
 
 
 Förresten sammanlagt fanns det cirka 10 utställare med på Fröviskolan, även om inte jag visar alster från mer än dessa.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Dotter

Åh vilka fina sten ugglor!!! Vad kostade såna?

2013-02-02 @ 22:37:30
Postat av: Musikanta

Ett tips från en bloggvän! Man kan faktiskt ställa undan vissa tavlor som man har haft på väggarna i massor av år och hänga upp nya. Helt enkelt växla ibland - även bland prydnadssakerna på hyllan.

Jag har samma problem som du, i synnerhet sen jag själv började måla. Det kunde ju vara kul att hänga upp en tavla på väggen som man målat själv.

När jag ser sådana här utställningar förundras jag alltid över att människor är så duktiga och har sån fantasi. Stenkul är verkligen kul!
Kram

2013-02-03 @ 11:51:10
URL: http://www.Musikanta.blogspot.se
Postat av: Mia

Tänk vad kreativa människor som finns. Jag gillar också stenugglorna m.m från Stenkul.

2013-02-03 @ 21:30:17
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inga M

Mina komplimanger för dina fina bilder på konst och konsthantverk. Du är bildbegåvad! Också!

Jag skulle nog ha fallit för en kobild. Kor var min barndoms stora trygghet, varma och coola.

2013-02-04 @ 23:14:28
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0