Äntligen på stan i mörkret. Och ljuset!

Efter jobbet träffade jag Birgit på stan. För en gångs skull fick vi till det och var på samma plats, vid samma tid.
När vi hade gjort våra ärenden gick vi till exellenta Café Vasa och fikade och NEJ Herta, det kommer inget sliskinlägg idag. Vi hade så mycket att prata om att det inte fanns tid till något sådant.
 
Efteråt gick vi ut och kollade in det de flesta har sett för längesedan. Bor man på landet så gör man och det kan man säga att Birgit också gör.
 
Här står hon och fotograferar med sin telefon, det är faktiskt en jättebra kamera i den också, så hon behöver nog ingen annan. Jag har dock inte lärt mig den konsten ännu.
 
 
Jag vred min kamera lite för att få med både henne och  julgirlangen.
 
 
Det var verkligen gott om fina, allmänna julbelysningar där runt Stortorget. En del har jag sett tidigare år, men en del var nya för mig
 
Träden på torget såg ut att ha gigantiska julgranskulor i olika utföranden.
 
 
Längre ner på torget hade "Likkistan" (som den heter i folkmun) fått sig som ett duschdraperi.
 
 
På lite längre håll såg den ut så här, flankerad av granar med belysning och den riktigt stora i bakgrunden.
 
 
Köpmangatans julgirlanger
 
 
Slutligen Kungsgatan med rinnande ljus åt ena hållet, vilket naturligtvis inte syns så bra på ett foto.
 
 
 Åt andra hållet de fina, stora, röda bollarna som jag tycker är de läckraste
 
 
Man kan sammanfatta slutet på vår eftermiddag, att nu har vi äntligen sett ljuset!!!!
.
 
 

Kommentarer
Postat av: Herta

Och så tackar vi för trevliga bilder från staden i Närke.

2013-01-08 @ 22:17:41
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Birgit Grönqwist

Vad fint du har fått till det Suss. Synd att allt detta fina ska bort nu, men vaddå, var sak har sin tid!
Tack för i går Suss och på återseende

2013-01-09 @ 13:47:39
Postat av: Inga Magnusson

Vackert i Örebro!

2013-01-09 @ 21:19:09
URL: http://Inga.blogg.se
Postat av: Inger Johansson

Hej!
Visst är det fint i vår stad!
Fina bilder Du tagit. Jag ska in till Öret på lördag och knyppla så jag får slå en blick då!
Kram Inger

2013-01-10 @ 23:43:56
URL: http://sjusoverskan.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0