Nästan som Agatha Christies deckare: "Tio små negerpojkar"

Nu är det väl så att många anser att ordet neger inte är rumsrent, men för mig har det ingen laddning åt något håll och just nu använder jag det boktiteln bara som en liknelse till det som hände nyss.
 
Jag kom hem ganska sent och var lite "låg". Nej då, det var inte sömnbrist, för natten som var sov jag som en stock, lugnt och skönt i drygt 7 timmar. Jag är pigg som en nötskrika idag (hur pigga de nu är?)
 
Hur som helst behövde jag något snabbt uppiggande och kaffe har jag fått min dos idag, så jag stack in huvudet i speceriskåpet.
 
HOPPSAN!
 
Där låg det något kvarglömt!!!!
 
MMMMMMMmmmmmums kände jag när jag såg dem, för många var det. Små och naggande goda kändes det som också.
 
 
Inköpta till julens tårta som aldrig blev bakad. Vi åt kakor och godis istället och tårta fick vi när vi var hos andra. Mina smaskiga marsipantomtar från Landahls konditori i Hallsberg blev kvarglömda i skåpet.
 
De var riktigt söta, dubbelsöta t o m både att se på och att stoppa i munnen. Här kommer närbild.
 
 
Sen var det som i Agathas deckare, den med de 10 små negerpojkarna.
 
Ingen blev kvar! 
 
Jag åt upp dem på nolltid, stoppade in den ena efter den andra och det var inte alls svårt! Jag skulle säkert kunnat äta 10 till, men som man säger: Underbart är kort! 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag stod också och tittade i kylskåpet i kväll, för jag var så himla sugen på något gott, men jag hittade ingenting.

Jag fick dämpa sötsakssuget med ett glas julmust, som jag annars aldrig dricker.

Kram, Ingrid

2013-01-10 @ 21:50:42
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inger

Men vilken lycka att hitta dom i skåpet..
hihi, jag tror att vi är många som står och suktar i skåp och kylskåp nu,,,Marsipan är kanongott tycker jag oxå.. tänk om jag hade en här nu,,,mmmm..
God fortsättning på 2013.. kram

2013-01-11 @ 18:41:43
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Inga Magnusson

Så där såg tomtar ut när vi var små, men man kan kanske räkna med att de inte överlevt sen dess, utan är nytillverkade.

2013-01-11 @ 18:58:02
URL: http://Inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0