Vinter adjö!!!!!

Det var vad jag kände igår när vi gick ut på vår söndagspromenad och jag hade kameran med mig. Den hängde så fint över ena axeln och kändes inte av alls, så jag glömde bort att jag hade den.
 
Vi spanade som vanligt efter vildsvinsspår i snön, för jag vill se hur nära de är och var de går över vägen som jag kör på morgon och kväll.
 Jag vet inte om vi blev så mycket klokare, de går över där jag mötte den stora galten i höstas, men för övrigt var det så många olika spår och lite nysnö, att det kändes osäkert.
 
När vi kom hem kände jag spontant:
 
VINTER ADJÖ!!!!!!!
 
Det var när jag fick syn på min båt! Då kom jag också ihåg kameran.
 
 
Den ska väl inte ligga där som en stor snöhög under en presenning! Den ska vara i sjön och ute ska det vara varmt och skönt, abborrarna ska skocka sig under båten och vi ska sitta där på Hjälmaren och meta i den sköna sommarkvällen.
 
VINTER ADJÖ!  (Det ska visst komma mer snö, men jag är bra på att förtränga sådant).
 
Fast, i morse när jag kollade termometern, var det + 2. Hjälpte mitt skri? VINTER ADJÖ!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag hörde på radion att vinter är det till den 15 februari, så du får lugna dig lite till.
Du fick ju en fin bild av den översnöade båten i alla fall, även om kameran blev bortglömd på promenaden.

Ha en fin måndagskväll!
Kram, Ingrid

2013-01-28 @ 19:21:56
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0