Uddevalla

Vi kom fram till Uddevalla ganska tidigt och prickade hotellet tack vare "Margot", min GPS! Vi var jättehungriga, trots det goda fikat i Lidköping. 
 
 
Vi checkade in på vårt hotell som hörde till Best Westernkedjan. Det var helt okej, fräscht och inget att klaga på, men heller inget att göra vågen för. Vi fräschade bara upp oss lite, bytte om och gick ut för att hitta en restaurang.
 
Det blev 
 
 
Vi började med att beställa varsin öl till maten och den fotograferade jag, för glaset var lite speciellt. Den hette "Pistonhead Hot Roddin' Lager" och jag tyckte den var riktigt god och ändå inte alls likt det jag brukar gilla.
 
 
Maten däremot, hade redan gått till bearbetning i mitt inre, när jag kom ihåg att jag brukar visa bild på även vad jag äter. Det var i alla fall ryggbit av torsk med färskpotatisstomp och goda, goda tillbehör som t ex färsk sparris, färska champinjoner mm mm.
 
Ingen av oss var bekant med Uddevalla, så vi strosade runt lite här och där och det som var intressant fotade jag.
 
En gammal - troligen anrik - skola
 
 
Roligt gatunamn
 
 
Robert Aschbergs anfader??? Fast den uppmärksamme ser att det är ett E för mycket.
 
 
Han fanns i alla fall på sockeln till den här statyn
 
 
Balkongerna i detta hus hade ingen vidare utsikt
 
 
Vi gick en sväng längs ån...... och vad hette den nu då?
 
 
Så hamnade vi i hamnen
 
 
Sedan på kvällen gick vi ut och hamnade på en gata.....
 
 
......med en massa fina, gamla hus, både sten- och trähus.
 
 
Riktiga kullerstenstrottoarer var det
 
 
Flera fina hus
 
 
 
 
Vi passerade även ett modernare hus med väldigt mycket pellor, många fler än jag någonsin haft.
 
 
När vi nästan var hemma vid hotellet tittade vi uppåt och där var någon gammal försvarsanläggning, eller kanske något helt annat. Jag tyckte dock det såg ut som något från kriget som aldrig kom till oss i Sverige.
 
 
Nedanför berget med kupolen på toppen, låg detta fina hus, där kärestan förstås såg rosorna först av allt.
 
 
Dagen efter for vi till Orust och det ska jag berätta om i ett annat inlägg. Är du nyfiken på det får du hänga med här ett tag till.
 
 

Kommentarer
Postat av: AnnaKK

Kan inte påminna mej att jag har varit i Uddevalla - iallafall inte mer än att vi har kört igenom där nångång för jättelänge sen... Så det var kul att få en liten rundvandring där via dina foton och text! :-)

Orust har vi inte heller gjort något nerslag på, så jag ser fram emot din fortsatta reseskildring!

2013-07-25 @ 09:11:10
URL: http://annakk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0