Högen var det

Vi var ute och åkte på småvägar här i trakten. Mitt lokalsinne är som bekant obefintligt. På ett ungefär visste jag var vi var, men kärestan kan varenda kostig i hela Svealand och en bit av Götaland också, därför vet jag inte alltid exakt var vi befinner oss.
I Norrland däremot går han bet och då kan jag träda in.........höhöhö! Eller så kommer vi vilse, men det vet vi inte än.
 
Hur som helst,  jag fick syn på en bekant vy framför oss. 
 
 
"Ööh, det där känner jag igen," får jag ur mig och i samma stund hade vi kommit närmare.
 
 
Högen var det, Kvarntopshögen alltså, med sin skulpturpark på toppen - Konst på hög!
 
I sommar är det dags för ett besök igen och nu längtar jag riktigt mycket, för det är så härligt och annorlunda att vara där. Förra året blev det inget alls, för då höll jag på med hus, både försäljning och köp, för att inte tala om flytten - hu så jobbigt det var, inte en chans att tänka på Högen då, men i år bara ska det bli av igen, det är ett som är säkert!
 
 

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Så vackert det är där !
Kram

2013-06-04 @ 22:27:13
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Mia

Det låter som våra lokalsinnen ær av samma kaliber. Hæromdagen skrev jag ett inlægg om hur det kan bli før mig borta i grannlandet... i en by jag trodde jag klarade bættre æn jag gør.

Vacker væg ni tog er fram på...

Hilsen fra Norge

2013-06-05 @ 05:15:58
URL: http://miatankar.wordpress.se
Postat av: Inga M

Jag som är höjdrädd och aldrig vågar upp där är tacksam för dina reportage från Högen

2013-06-06 @ 05:25:13
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0