Skytteparken

I Stadsparken här i Örebro finns förutom den vanliga lekparken, en som heter Skytteparken. Den är handikappanpassad och riktigt fin och funktionell för den målgruppen och även för barn utan funktionshinder.
 
 
 Vi har ofta gått dit med våra särskoleklasser och även om de kanske är i största laget, har de lika roligt som de som är lite mindre. Dessutom är allt så lättillgängligt och största favoriten är nog det här.
 
 
Det är ett stort nät som synes, där ryms flera samtidigt, det är lite knepigt att röra sig på nätet, så oftast funkar att krypa bäst. Jag kan inte gå på det, skulle garanterat trampa igenom och fastna, så jag håller mig utanför. Ibland ligger de 3-4 på rad och pratar, efter att ha testat en massa annat och behöver pusta lite.
 
I den här rutschkanan ryms man även som vuxen.
 
 
 
Den här typen av karusell minns jag från min egen barndom, fast då var det bänkar på dem också. Då kunde jag åka hur länge som helst, nu som vuxen blir jag åksjuk efter 4-5 varv.
 
 
Olika sorters gungor är det också, så det passar de flesta.
 
 
Gångarna runt lekparken är asfalterade, det finns en slinga att gå runt på.
 
 
Den här stenen kan jag inte förklara. Jag har aldrig fattat vad den är till för och den kanske inte hör till Skytteparken, även om den står alldeles bredvid.
 
 
Ramp för rullstolar finns fram till det härliga nätet jag visade i början.
 
 
Min skola ligger väldigt nära Skytteparken, det uppskattar vi mycket och den är ett perfekt utflyktsmål.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Ser ut som ett trevligt utflyktsmål för alla både vuxna och barn! Örebro är bra på parker och barnarrangemang. De där snurrorna med bänkar på minns jag också. Tror att de blev förbjudna, de var säkert farliga. Under min barndom var det ett antal som bröt armarna i dem när de ramlade av i farten.

2013-06-20 @ 06:06:15
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0