Storheter från jorden

Nu, är det som redan skrivet i ett tidigare inlägg - Jordgubbstid.
 
Jag bad kärestan köpa hem lite till mig och i midsommartid är de som dyrast, men det får man ta. 45 - 65 kronor litern och så kort som säsongen är, är de värda det.
 
Inte nog med att de var dyra, de var stora också!!!!!
 
När jag la 5 av dem på skärbrädan, insåg jag att det var svårt att visa storleken, eller hur? Inget att jämföra med, när man inte vet hur stor skärbräda jag har - eller liten!
 
 
Då tog jag dem i handen istället, men trots att jag har storlek 8 på handskar, fick jag bara rum med 4 av dem.
 
 
Sedan var det full hand! Är det möjligen en pokerterm?  Nu funkar det på jordgubbar också!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0