Utställning i Stockholm

Lördagen 6 april öppnar en utställning på Galleri Hagström i Gamla Stan i huvudstaden. Jag önskar att vi kunde ta oss dit för att titta på den. Vi får se om vi kan göra en dagsutflykt, allt beror på en massa saker, men jag vill i alla fall slå ett slag för den. Du som har möjlighet och är i närheten - gå och titta.
 
 
Monica Karlsson som visar broderi, är tapetserare, men också brodös (om det nu heter så?) Hon gör de mest fantastiska masker som jag visade lite av när jag skrev om Vinterspår och de vittnar om en rik fantasi.
 
Nu ska hon vara på Galleri Hagström tillsammas med 2 andra i 1 vecka och jag lovar att det är häftiga masker hon visar.
 
Huset som är fotograferat åker jag förbi varje dag när jag åker till jobbet och resten av Jan Lindahls bilder skulle jag också vilja se.
 
Måleri intresserar mig alltid, då jag är uppvuxen med en far som målade mycket, han satt jämt med pennan i handen och när han inte skissade och ritade, löste han korsord. Alltså vill jag gärna se Ingrid Stattins alster också.
 
Det drar ihop sig till det stora övertygelsesamtalet med kärestan tror jag. Kanske jag lyckas?

Kommentarer
Postat av: Musikanta

Det hoppas jag att du gör! Det är alltid välgörande att få komma upp till Stockholm och andas lite storstadsluft. Utställningen ser intressant ut men själv har jag ingen möjlighet att komma upp inom den närmaste framtiden. Däremot ska Mirren och jag ta oss en gallerirunda i Gamla Stan nästa gång det blir av! Man glömmer lätt att det finns så mycket annat att se än bara det som ställs ut på de stora museerna.
Kramar!

2013-03-21 @ 16:59:40
URL: http://Musikanta.blogspot.com
Postat av: Inger

Fina bilder...tack för tipset..
hoppas vi är hemma då, skulle gärna vilja se det.
Tänk vad duktiga en del människor är...blir lite avis när de har den förmågan att måla..här är det maken som håller i penseln..för mig får det bli en streckgubbe, knappt..
kramizar till dig..

2013-03-21 @ 19:00:03
URL: http://IngerEmksson.blogg.se
Postat av: Systeryster

Visst heter det brodös kära Suss!

2013-03-27 @ 20:37:54
Postat av: Herta

Ingen målare härhemma, däremot några fotonissar men det hinns inte visa så ofta numer.

2013-04-01 @ 11:19:30
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Ingrid

Inte vällning - välling ska det vara!!

2013-04-22 @ 16:39:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0