Datorspråk, eller....

Eftersom jag kom av mig fullständigt efter att ha varit i Rom 2 gånger på 1 månad, gör jag ett försök att återkomma till bloggandet med en kopia av ett mail från söstra mi! 
Jag tycker det är jättebra!
 
Tack ANNA!
 
 
 
Äntligen ett lexikon så man förstår vad datanissarna pratar om 
Backup - Ligga på mage 
DVD
 - Det var det 
E-post
 - Långsammare än både A-post och B-post 
Fildelning
 - En 1/2 liter var 
Laptop
 - Mössa på same 
Modem
 - Motsats till ödem 
SD-kort
 - Idolbild på Jimmy Åkesson 
USB
 - Landet som kommer efter USA 
Bluetooth
 - Hos den som ätit blåbär 
Gränssnitt
 - Knivslagsmål i Tornedalen 
Hemsida
 - Gavel på huset 
Internminne
 - Anekdot från Kumla 
Megahertz
 - Stor biluthyrningsfirma 
Metataggar
 - Fiskekrokar 
Moderkort 
- Bild på lilla mamma 
Plattskärm
 - När man suttit på kepsen 
SMS
 - Som PMS fast efteråt

Kommentarer
Postat av: Inga M

Ha ha...!

2013-05-08 @ 03:46:46
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0