En liten runda Stadsparken - stan - Stadsparken

Vi kom in från Wadköpingssidan, där i fontänen var det något svart och jag fick zooma för att se om det verkligen var det jag trodde mig se.
 
 
Alldeles riktigt, en Koltrast som tog sig ett vårbad
 
 
Sedan fick jag ögonen på Magnoliorna, som var i blom, det som vi aldrig brukar missa. Tiden går fort när man bor på landet och det är väldigt mycket som inte varit skött här, så vi har fullt upp på helgerna. Magnoliorna har tyvärr fallit i glömska, men nu var det ändå ganska många som blommade.
 
 
De ljuvliga rosa! 
 
 
De vita är hur fina som helst de också
 
 
Inne i Stadsträdgården såg jag en fin grön växt jag inte kände igen. Vad är det, undrade jag. Svaret fanns på en skifferplatta bredvid allt det gröna.
 
 
I Gamla Stan, var det inte direkt någon strid om ett bord på uteserveringen. Vädret var inte så illa, men uppenbarligen lockade det inte till en fika utomhus
 
 
Så en härligt, nyutslagen lönn på väg tillbaka mot parken
 
 
Allra sist den vackra betongbänken, som är riktig sittvänlig. 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Tjusigt med magnolia! Har ni det i er trädgård? Lyckliga ni i så fall.

Den där soffan går inte av för hackor. Var finns den?

2013-05-17 @ 16:49:25
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inga M

Mysigt med stadsvandring i Örebro! Men gubben Behrn kan väl inte leva än? Måste vara en ättling.

2013-05-18 @ 07:51:04
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0