Från väster till öster

Vi for med bilen från väster på stan, mot öster - vilket är en förutsättning för att komma hem. Jag hade kameran med mig och roade mig med att fotografera hus vi passerade.
 
Det var STOR skillnad insåg jag när jag tittade igenom bilderna efteråt. Här är några exempel
 
Hertig Karls Allé
 
 
Närbild av husdetalj
 
 
Stramare linjer
 
Torn och snickargläde innan bron över Svartån (eller är det efter??? Nog är man hemmablind ibland)
 
 
Så kommer vi mot öster, passerar Behrn Arena, f.d. Eyravallen, men nu omdöpt efter han som förtätar stan och får ställen uppkallad efter sig.
 
Jag skulle inte vilja bo granne med genomfartsleden, men det är det många som gillar tydligen.
 
 
 
Jag har nog blivit en riktig lantis igen, för det här är den vyn jag gillar bäst och den kom sist på min fotolista.
 

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jamen va mysigt med de långhornade! De ser liksom coola och busiga ut!

2013-05-18 @ 07:48:12
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ingrid

Jag håller med dig till 100%, den sista bilden var finast!
Kram

2013-05-18 @ 22:52:22
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0