Ekologiskt

 Jag köper helst KRAV-märkt och ekologiskt, jag hoppas och tror att det är lite mindre gifter och tillsatser i de produkterna och att det även är bättre för både vår jord och de som odlar den.
 
Idag hittade jag de krossade linfrön jag tycker bäst om, andra sorter är lite grövre, så nu när Saltås linfrön fanns på hyllan passade jag på att köpa 2 förpackningar.
 
 
 När jag sedan vände på förpackningen fick jag se ursprungslandet! Det kom upp ett litet tvivel i mitt inre, men de kanske har samma ekologiska krav och tänk även i Kazakstan....... Någon som vet något om odling där?
 
 
Saltå Kvarn kanske alltid har importerat sitt linfrö därifrån, men jag har aldrig sett det förut, så jag blev lite förvånad. 

Kommentarer
Postat av: Susanne P

Man får nog vända och vrida på alla produkter som man köper om man ska vara på säker sida.
Det finns kryphål överallt...

Kram

2013-10-22 @ 22:08:08
URL: http://www.susannep.blogspot.se
Postat av: AnnaKK

Jag köper allt mer och fler ekologiska varor, men ibland undrar jag lite i samma banor som du. Så som marknaden fungerar så är ju det där lilla ordet "ekologisk" värd pengar/förtjänst för säljaren - och inte bara "hälsa" för köparen! Så klart man tvivlar ibland på om tillverkaren alltid är helt seriös med vad som faktiskt hamnar i de ekologiska förpackningarna... Tyvärr! Men efter alla livsmedelsskandaler är helt enkelt inte förtroendet på topp.

2013-10-23 @ 09:16:46
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Ingrid

Kazakstan? Det var ju inte närproducerat direkt!
Odlar vi inte linser i Sverige?
Kram, Ingrid

2013-10-23 @ 16:23:14
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0