En morgon när jag vaknar........

................. är hela världen vit!!!!
 
 
Jag vet inte vem som blev mest häpen, jag eller katten. Ingen av oss hade tittat ut när hon kom i full fart och skulle ut genom dörren på gaveln av huset. Jag öppnade och kände instinktivt att något var fel. Det var för ljust och jag tillhör dem som gillar mörkret, då jag får tända en massa ljus.
 
Ahti sprang som sagt i full fart och när hon kommit utanför dörren såg det ut som hon tvärstannade i luften, landade och blev helt förstenad, sedan stod hon bara där och tittade från sida till sida en stund. Efter 5 minuter var hon inne igen och nu har hon förmodligen gett upp hoppet om en snöfri tillvaro, för de minuter hon varit ut är lätt räknade idag och då har ändå det mesta av det vita eländet försvunnit.
 
Nu börjar min vinternoja och ändå har jag blivit bättre de senaste åren. Det händer faktiskt att jag går ut frivilligt, men inte är det skönt, det kan ingen få mig att medge och gångerna är lätt räknade.
 
Till alla er som säger att det blir så vitt och fint!
 
Vari ligger finheten?
 
Jag ser bara ett vitt elände på backen och tänker tanken på allt som komma skall och som ska tas om hand!
 
 
Kan jag göra som björnarna och gå i ide tro?

Kommentarer
Postat av: Inger Johansson

Usch ja, håller fullständigt med Dej!!!!!!!!!!
Man kan inte gå ut utan att bylsa på sej en massa kläder!
Fy!
Ha en bra helg ändå!
Inger

2013-10-18 @ 21:49:45
Postat av: Ingrid

Jag hoppas att det dröjer länge ännu innan vi också får snö. Hösten har varit så varm och fin, så man är alldeles bortskämd. Jag har fortfarande pelargonior i krukor ute och i rabatten blommar ännu ringblommorna.
Kram, Ingrid

2013-10-19 @ 22:56:19
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Mia

Huvvaligen... har kung Bore varit på besök så nära mit... Hit har han inte hittat än för att strö ut sin vita bomull, eller vad det nu är han strör ut... Inget jag gillar i alla fall - så bomull kan det förstås inte vara! Snö kallas det nog... :-)

2013-10-19 @ 23:27:30
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: AnnaKK

Men OJDÅ!! Vintern har redan slagit till hos dej, ser jag ju nu! Men förhoppningsvis försvann det vita nästan lika fort som det kom!? :-)

2013-10-21 @ 09:29:42
URL: http://annakk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0