Tillfälligt upphävt köpstopp

Jag har ett självpåtaget köpstopp! Det är inte roligt, men när vi flyttade insåg jag att nu fick det vara nog.
 
Det handlar om present- och julpapper. Jag har nog pappersmani och är beroende av vackra papper. Söstra mi är likadan och hon hävdar att det var något alldeles speciellt beroendeframkallande i dammet därnere i bokhandelns källare, där vi tillbringade en hel del tid av vår barndom.
 
Jag har dock varit MYCKET duktig under det år som gått sedan vi flyttade, jag han nästan inte köpt något nytt papper alls, men igår åkte jag dit så det small.
 
Jag skulle bara in på Överskottsbolaget och köpa en kartong kattmat när jag såg att det lyste så fint längst in i affären. Det såg nästan ut som jul, fast det är 2 månader kvar. 
 
En sann julfreak missar inte sådant, visst var det julen som kommit till ÖB! Jag gick runt där och bara ögonhandlade, tills jag plötsligt såg en stor kartong med vackra papper, precis som i London på Tesco. 
 
Jag åkte dit! De var för vackra för att lämnas kvar. 3 rullar blev det och här ligger de hemma på köksbordet.
 
 
Inte nog med det, när jag granskade dem såg jag att man inte alls behöver åka till England och gå på Tesco, för att hitta vackra papper.
 
 
Det går lika bra med ÖB!  (Jag har gömt dem för kärestan och inser att detta är allvarligt.) 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Du verkar nästan vara lika fascinerad av vackert papper som min yngste son.

När han var liten sparade han alla presentpapper i prydliga högar och fortfarande finns det ingen som gör så vackra paket som han.

Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

2013-10-25 @ 19:06:42
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Har du ett julklappsrum nu också?

2013-10-26 @ 12:36:36
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Eleonora

Här är en till som gillar vackra papper - och snören!! Det enklaste lilla paket blir ju guld om man har ett vackert papper och en fin rosett.

Ha det så gott och kram

2013-11-02 @ 12:45:00
URL: http://konvaljen.blogspot.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0