Trädgårdsmästare

Nu har vi fått hjälp med trädgården. 
 
Som trogna läsare vet, har vi en stor rosenträdgård som var anlagd redan när vi köpte huset här på landet. Kärestan vårdar dem ömt och han är riktigt duktig (bortsett från när han våldklippte min urgamla ros , från anno da zu mal). Den blommade inte alls i år, för den vill inte bli klippt som de andra.
 
Nu har vi dock fått hjälp av andra rosvårdare som tagit sig an rubbet sånär som på mitt lilla krisinköp, som fortfarande blommar, trots frost och rosvårdare.
 
 
Jag köpte den som miniminiros på skämshyllan för 5 kronor. Då var den vit och kruttorr, men jag stoppade ner den i jorden, den tog sig och blommade tills alla vita knoppar tagit slut. Sedan tog den ny fart och när den omgången slog ut, hade de bytt färg.
 
Resten av rosorna är fint toppade och inga onödiga knoppar göre sig besvär mer det här året!
 
Här är halva rabatten på framsidan
 
 
Lite närbilder kanske?
 
 
Tack Bambi med familj, men skicka ingen faktura, för vi tänker inte betala för ansningen!

Kommentarer
Postat av: Inger Johansson

Likadant hos mej!
Nedrans rådjur!!!
Inger

2013-10-23 @ 22:10:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0