GLAD!

Kära dotter och älskade Otto hade stämt träff med mig på stan i fredags efter jobbet. Jag skulle få se den underbara butiken "glad", som de nyligen gjort bekantskap med.
 
 
Jag kan lova att jag blev minst lika såld som de, med flera,.
 
En fantastisk, inspirerande, nostalgiframkallande, ljuvlig butik, full med underbara saker från nu och då. Hur mycket som helst för alla åldrar.
 
 
Butiken bestod av 2 rum, barnvagnar var hur välkomna som helst och vad gjorde det att det blev lite trångt, när vi sammanlagt var ganska många vuxna + 4 barnvagnar på samma gång, ett tag därinne.
 
Ovanför dörröppningen till det inre rummet fanns denna skylt.
 
 
OBS: Tejpen som används är glada plåster. Så även på paket, upptäckte jag som köpte ett litet paket till lilla M - barnbarnet i Umeå.
 
Här kommer många bilder utan hänsyn till i vilket rum de stod. Många gav mig nostalgiska minnen från min barndom och samma sak hände kära dottern. 
Otto var helt nöjd med den leksak han fick och satt där i sin vagn mitt på golvet och hade roligt.
 
 
BILDER!
 
 
På en del saker satt lappen "Återbruk". Det gav lite eftertanke och ett leende + även här nostalgi
 
 
Det här var nostalgi för min del
 
 
Sådana stolar, fast röda, samt bordet hade jag i mitt dockskåp. Jag var alltid lite missnöjd med stolarna, för de var aningen för stora för dockskåpsdockorna.
 
Även detta kände jag igen - min sopskyffel var dock inte röd, tror den var grön.
 
 
Det fanns mycket mera, häng med ett tag till.
 
 
Sedan fick min kära dotter en liten nostalgikick också. Sparbössan från Jordbrukskassan/Föreningsbanken!
 
 
För att inte tala om hönorna som pickar efter korn.
 
 
Vad var det då i de stora kartongerna lite högre upp på hyllan?
 
 
Jo, sådana här roliga fortskaffningsmedel
 
 
Vad du gör, så missa inte den här butiken om du är i Örebro av någon anledning, men se till att du har gott om tid, för även om lokalen är lite liten, kan man gå där länge fram och tillbaka och hela tiden hitta nya saker som blicken bara fastnar på.
 
Här är det!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia

Om liknande kuliga affärer finns i min stad finner jag dem inte - för jag gillar inte att strosa runt i butiker... ;-) Det är ett nödvändigt ont. Tack för titten, kul att smygtitta så här...

2013-09-09 @ 08:00:17
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: AnnaKK

Oj, så många prylar de hade på hyllorna på det stället! :-D Det där med återbruk är alltid intressant och inspirerande!!

2013-09-09 @ 12:26:51
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Inga M

Roligt att du gör så många fina närbilder!

2013-09-09 @ 20:45:43
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: glad!

Tack snälla för fina bilder och trevlig text. Det var en rörig trevlig dag med en massa kunder!! Då mår jag som bäst!! Välkommen snart igen!!

2013-09-16 @ 17:13:03
URL: http://butikglad.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0