Varannandagsblogg?

Jag känner mig som jag har en varannandags blogg! Jag hinner inte med nu när det är så mycket som lockar utomhus, trots att jag har en massa att "prata" om i skrift. 
 
Idag har vi varit på sippexkusion med mycket gott resultat, det hade jag tänkt blogga om när vi kom hem. Innan jag kom till datorn ROPADE alla pellorna att nu var det väl dags, om det skulle bli något med dem som överlevt denna vinter.
 
Jaha, jag plockade fram Pellajordpåsen och gick till min exellenta arbetsbänk ute vid gäststugan. Där tillbingade jag en god stund tillsammans med 2 fönsters pellor, som nu mår gott här inomhus med rena krukor och ny jord. Ändå återstår mer än hälften att åtgärda (förhoppningsvis imorgon). Jag kommer att skriva om länets sippor och annat trevligt då istället för det jag hållit på med därute. Vem vill se halvdöda pellor eller små skott, som förhoppningsvis tar sig nu när de kommit i jord?
 
Vi har också inmundigat en exellent måltid av hög gastronomisk klass i afton. Det hade jag också tänkt skriva om, men som bekant, blir det inte alltid som man tänkt sig.
 
Nu däremot tänker jag intaga horisontalläget inom en mycket snar framtid och då blir det inte mer än detta innan den nya dagen anländer vid pass 20 minuter.
 
SOV GOTT, det tänker jag också göra och sedan återkomma imorgon.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Aha, du har en planteringsbänk ute? Det har jag önskat ett tag men inte fått än. Ser att man kan köpa färdiga.

2014-04-07 @ 19:46:00
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0