Röda stugor tåga vi förbi

När vi skulle åka och titta på huset vi nu bor i, minns jag hur det stod i annonsen i tidningen. Det stod att man lätt fick en Bullerbykänsla, för nästan alla hus i själva byn är röda med vita knutar - så även vårt, men det är byggt 1980 och inte så väldigt Bullerbyaktigt. Det går dock i samma färgskala som alla de andra oavsett byggnadsår och det är fint.
 
Däremot en bit härifrån finns det några riktigt - ja vad väljer man för epitet? Söta? Rara? Gulliga? Vad kan ett hus vara?
 
Bestäm själva, de här åker jag förbi varje dag på min väg till och från arbetet. Jag tycker de är söta.
 
 
Här känner jag Bullerbykänslan!

Kommentarer
Postat av: Mia

Det ÄR faktiskt som i Småland!

2014-02-04 @ 20:36:57
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inga M

Minns det från besök hos dig att det kändes verkligen som att komma till en liten by med små röda stugor. Fint har du fått det, du som längtat till landet länge.

2014-02-05 @ 06:46:02
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0