24 februari - Dag 5 del 1

Det har gått troll i min blogg. Den bara raderar det jag skriver, så snart får jag gå kurs. Nu blir det tredje gången gillt jag försöker berätta och visa denna sista heldag vi hade i Barcelona.
 
Alltså onsdagen 24 februari ska det handla om
 
Vi blev hastigt tysta igår kväll. Grannen uttalade en arg förbannelse över oss och dunkade på dörren. Vi hade väl för trevligt och skratta ska man då inte göra efter 21.00, inte ens om det bara är några minuter, eller vad det blev?
När vi väl intagit horisontalläge och slutat viska, tror jag alla sov inom 5 minuter.
 
Så vaknade vi upp till ännu en solig, fin dag.
Vi har avnjutit en god frukostbaguett, som var mycket estetiskt inslagen,
 
 
Dessutom var extra frasig. Baguetternas RR!
 
 
Vi har gått och gått och gått idag, sett den ena vackerheten efter den andra och då menar jag byggnader, vackra balkonger, tak, trappuppgångar och haft blicken mer riktad uppåt än var vi satte ner fötterna.
 
Nu blir bloggen mer eller mindre en bildblogg, för jag fotade det mesta vi passerade och inte har det varit lätt att gallra bland bilderna heller. Jag vill att alla ska få se det vi fick se.
 
 
Vacker port från insidan
 
 
och från utsidan
 
 
Närbild på trappbelysningen....
 
 
Ett par andra trappuppgångar
 
 
Mera ögongodis om man gillar arkitektur
 
 
Så kom vi fram till en bänk som ser ut som något av Gaudi
 
 
Genast blev damerna trötta och var tvungna att sätta sig
 
 
Gatstenarna är definitivt Gaudidesign, det är jag nästan helt säker på, eller är jag för kaxig nu? Nää!
 
 
Tror rentav att det skymtar ett hus av honom där i bakgrunden också.
 
 
Vi har haft en otrolig glädje av C:s kunnande och intresse för design och att hon så gärna delar med sig till oss. Annars hade vi missat mycket, eftersom hela Barcelona är fullt av intressanta hus, vyer, dekorer, statyer etc etc.
 
Som du ser är våra fötter hur pigga om helst (trots C.s kraschade lilltå), "BRA gåskor till folket!" Det är min paroll.
 
 
 
Vi ögonshoppar lite, något för barnbarnen kanske?
 
 
Sedan något för vuxna, som i alla fall inte jag vill ha!
 
 
Här är A på span efter krukväxter, känns svårt att få med när vi reser med enbart handbagage
 
 
 
Shopping är dock det minsta vi ägnar oss åt när vi reser, om man bortser från ätbara saker, fast det mesta äter vi upp på plats.
 
Här sätter jag stopp och försöker publicera. Lyckas jag kan jag genast fortsätta med resten av den här dagen 24 februari.
 
Välkommen åter - hoppas jag!
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag älskar dina bilder av alla vackra husfasader. De andra är också fina, men du har verkligen blick just för husfasaderna och detaljerna där.
Tack för den här rundvandringen och tack för kommentarerna hos mig idag!
Kram, Ingrid

Svar: Ingrid,Tack själv, jag läste ikapp igår, det har blivit sämre med tid nu, sedan jag slutade arbeta + att jag har en ny, bärbar dator där jag inte är så god vän med tangentbordet och inte har lärt mig den ordentligt än.
Kram
Leontina

2016-03-23 @ 23:30:38
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Mia

Barcelona är fantastiskt! Får fundera på om jag vill resa dit eller om jag ska resa till Rom. Rom har jag aldrig besökt, så det är kanske förhandstipset! ;-)

Svar: Mia, Jag har väl bloggat om Rom också? Tänk om det var när jag hade uppehåll....
Leontina

2016-03-28 @ 22:28:39
URL: http://miatankar.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0