Fullträff i Camden

I lilla resehandboken hade jag läst om Camden Antique Market, jag föreslog det, för att slippa ifrån hetsen mitt inne i smeten och som vanligt var vi överens.

Vi tog tuben dit, snabbt och lätt och precis när vi kom upp ur underjorden låg marknaden tvärs över gatan.  Vägvisaren inne på stationen verkade lite stel.



Vi hamnade bland en massa små holkar som sålde porslin av olika slag.

Det här första var definitivt inte antikt, det fanns där ändå.



En bit in blev det annorlunda




Inne hos den här damen fanns det inte plats för mer än 1 kund i taget.



Hos nästa var det bättre och hon hade dessutom vakthund, eller.....?





Mannen inne på ODYSSEY hade väldigt mycket nordiska 50- och 60-talssaker. När han hörde att vi var från Sverige tyckte han att vi skulle packa en liten lastbil full och komma till deras uppköpningsställe. Den skulle vara tom på kvällen. Vi får väl kolla på vårt lager om vi fyller en lastbil :-)



En bit in på marknaden blev det lite mer loppisstuk. Här gjorde jag mitt första inköp, en liten skrift om hur det var under andra världskriget, när tyskarna intog Jersey. £ 2 kostade den efter prutning, utgångspris £ 3



Väsktips om någon är intresserad. Vi var det INTE.






Till sist en hoper vackra kaffekoppar, sedan var vi frusna och hungriga.



Det låg en pub precis bredvid, den tog vi. Gissa om det var en fullträff, de hade en brasa, en äkta till och med och vi satt precis bredvid och turades om att sitta närmast.



När vi suttit över 1 timme insåg vi att den bara var halväkta, det var nog gas. Brann gjorde det i alla fall och varmt och skönt hade vi.

Spegeln ovanför den öppna spisen.




Min mat



A som bott i England i flera år längtade efter nationalrätten.



Nere i källaren fanns damrummet och halvvägs ner den här tavlan. Det är: The winner and the runners-up i tävlingen om "Your favourite barmaid" 13 januari 1899.



Än har inget hänt på VVS fronten, skålla eller isfrysa händerna gäller fortfarande.



Nu hägrade vårt andra favoritmål, Boots var ju avklarat.



"Åh, Tesco", är ett bevingat uttryck vad gäller mig! De som känner mig vet.

Det tog en stund och livet blev återigen fyllt av väsentligheter. Sedan var det hem som gällde, nu hade vi nästan nått rågen av vår ork.

Lite piggare blev vi när vi passerade den här dörren. Var är stadsarkitekten?



Plötsligt får jag se ett ljusskimmer i skyn. Jag lyfter blicken och slås nästan till marken.




Country Living är en av söstras favorittidningar. JAAA, vi gick in och det tog sånär knäcken på oss. Inga kommentarer, titta och NJUT! (Förutsatt att du älskar julen alltså).











När A flämtade fram: "Jag tyar inte mer", gick vi nästan med det samma. Det fanns tre våningar med julutställare, det var nästan "too much", till och med för oss. Vi hann ändå se det mesta.

Hade det inte funnits armstöd, hade hon ramlat, jag lovar.



När vi väl var hemma på hotellet igen fick jag lite ågren över mitt tepåseinköp. Jag dricker alltid löste, utom på morgonen, för då är jag så trött att det mesta hamnar utanför. Inte nog med att jag inte får mitt te direkt då, utan då måste jag städa också.

Därför har jag sedan många år sedan tagit för vana att köpa P G Tips - mycket gott frukostte - när jag är i England, eller för all del även ibland i Stockholm.



VAR skulle jag stoppa ner den teförpackningen? Gissa gärna. Svar kommer.


Kommentarer
Postat av: Inger

Men snälla du vad du har varit ute och sett en massa trevliga och mysiga saker...jag sitter här och blir lite avis.,..spegeln var ju läcker,



Tepaketet; ja det är frågan..jo, i en inköpt väska.. hihi,,,om du är som jag..



Iaf en trevlig resa det ser jag...härligt när man känner sig nöjd, för det hörs att du är..'

kramkramen.

2010-11-17 @ 22:22:30
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: annbritt

påste????

2010-11-17 @ 23:46:38
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Postat av: ansepanse

vilken härlig resa och så många vackra bilder, vet inte vad du ska göra med påsen

kramar

2010-11-18 @ 11:25:38
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Inga M

ÅÅÅÅÅÅH va roligt ni ser ut att ha haft! Antagligen är Du helt ruinerad på julklappsinköp nu och får leva på blodpudding resten av året!



När jag ser bilderna på det här porslinet och en hund i butiken så blir jag imponerad. Skulle aldrig våga ha hund i porslinsbutik

2010-11-18 @ 14:35:00
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Christina

Ha, ha. Puben i Camden måste vara "Lands end" Jag satt ochså vid brasan.

2010-11-18 @ 16:41:19
Postat av: britten sa

Men å va härligt ..har du varit i England...jättemysigt ser det ut och vilak roliga saker..

2010-11-18 @ 20:27:39
URL: http://glitteroga.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0