Mitt i vintern

Så här mitt i vintern, när många levande varelser går i ide och andra, som jag, inte gärna går ut, är kärestan i full gång.
Han skottar snö, sopar fram bilarna när det fallit ner en massa vitt skräp, fyller på fågelmat, han motar ut mig på promenader och just nu, i minus 20 - 22 grader är han på någon motortävling på is med ena sonen.

Jag vet inte var han får energin ifrån, men nu har klockblodet börjat svalla igen, dock inga höga vågor, men det kanske beror på det? Han är uppenbarligen beroende, för han har börjat sitta lääääääääääänge vid datorn och då företrädesvis på Blocket.

HAN TITTAR PÅ KLOCKOR!

Han har t o m köpt en, men den är inte levererad än, den ska komma med SJ.

När jag frågar kommer han med undanflykter och bortförklaringar. Han vet inte om det är en "Rolls", dvs en Gustaf Becker, eller den i hans tycke sunkigare Junghans.
Han vet inte om den fungerar, vare sig urverk eller slagverk och han vet, enligt egen utsago, i princip ingenting om nyförvärvet.

Jag i min tur vet inte om han bara kommer med bortförklaringar. Jag menar, vi har ju inte direkt ont om klockor!

Han säger att han ska ha den att plocka delar av, utvärtes delar, för "Örnen" är långt ifrån komplett.
Den som lever får se och lever gör vi, trots kylan.

Han har fått en Amaryllis som blommar så vackert. Han ville ha ett kort av den och vad pasar bättre som bakgrund än lodklockan???? (Enligt hans smak alltså).

                               Det är mycket klockor just nu !



Igår på väg från vårt nordliga viste (3.5 mil norr om stan) åkte vi igenom Närkes Kil. Där var det "bara" minus 18. Så kom vi ut på slätten och solen var just på väg ner.

                                  Det var väldigt vackert!




Temperaturen gick också ner, som i ett trollslag sjönk den till minus 24!

Inatt var det ytterligare en sänkning, vi hade haft minus 25! BURRRRR! !


Kommentarer
Postat av: Mia

Klockan är vacker, amaryllisen är vacker, naturbilderna är vackra, med andra ord ett "vackert inlägg".



Nog börjar vi längta efter litet mer behagliga utomhustemperaturer nu!?

2010-01-09 @ 19:26:25
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Jo, visst är det vackert, men klockorna slår även mitt i natten och ute är alldeles för kallt för min smak. Amaryllisen är helt 100% bara vacker!

2010-01-10 @ 20:33:18
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: ansepanse

fin klocka - vi har ärvt ett gammalt väggur efter J:s mormor och morfar

2010-01-11 @ 11:24:37
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Suss

Ansepanse, Jo, klockan är fin, men det är inte "my cup of tea" som det heter i England!

2010-01-11 @ 12:16:10
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0