Vid frukosttid

När jag kommer så långt på morgonen att jag passerat alla "måstestationer" och äntligen sitter vid frukostbordet känns det ganska skönt att sitta där i lugn och ro och läsa tidningen.  Detta är jag övertygad om att de flesta känner igen?
 
Jag är ganska närsynt sedan mitten av tonåren och numera använder jag alltid glasögon (linser någon enstaka gång när jag badar i havet/sjön). Som närsynt ser jag bättre utan glasögon när jag läser och lägger ifrån mig dem.
 
Jag tar av dem, glömmer var jag lagt dem och ser för dåligt för att få syn på dem. Fråga mina barn, de har flängt huset runt många 100 gånger i jakt på mina glasögon.
 
Samma sak i morse. Jag satt där, åt yoghurt och läste, såg i ögonvrån, att utanför var det ett väldigt flaxande på småfåglarna. Jag tittade ut och allt jag såg var det röda på domherren. Eller var det flera? Och varför var de olika röda?
 
Jag hittade glasögonen ganska fort, kameran ännu fortare och tog flera bilder, varav ingen blev särskilt bra. 
 
Visst har den varit här ett par gånger i vinter, men enbart på talgbollarna. Här var det premiär för en ny läckerhet.
Hur den lyckades klamra sig fast på pinnen vid jordnötterna vet jag inte, men den kanske hade några klor inne i nätet.
 
Småfåglarna bidade tiden på tråden ovanför.
 
 
När man får oväntat besök....... Dags att sätta på lite Gevalia? Tror nog denne gäst hellre sitter där den sitter
 

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

Mysigt med besöka av Domherrarna vid fågel-matbordet
och de andra söta fåglarna
kram

2013-05-15 @ 13:25:46
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/
Postat av: Ingrid

Hackspettarna är så fina där de sitter på talgbollar och automater och håller balansen med stjärten. På Stenstugu var de dagliga gäster, men jag har sett dem här på Odvalds också.

Kram, Ingrid

2013-05-16 @ 22:15:35
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0