22 februari Dag 3 Barcelona - Del 3

Så ska vi då ta oss till slutet av den här måndagen
 
Vi promenerade iväg och rätt som det var skrek C YESSS, eller JAAA, kanske det var (sitter på lokal med engelsktalande personal och skriver i bloggboken, så det blev ett "YESS".)
 
Varför skrek hon då? Jo, vi hamnade rätt in i designen och det var jätteintressant. BD hette det = Barcelona Design. Där var Gaudi- och Daliinspirerat + en massa ny design.
 
 
Jätteroligt att se, stol- och bordsben som avslutades med klackskor
 
 
och en lampfot som avslutades med krycka, syftande på Dali, som hade det.
 
 
Ett får på hjul, som blivit byrå
 
 
Små fina knoppar med inspiration från konsten
 
 
Sittmöbler
 
 
Testade den grå soffan, inte alls bekväm!
 
 
Det fann t o m en outlet som vi också kollade in. Dock köpte vi inget, svårt när man reser med enbart handbagage.
 
 
Det fanns en vanlig spegel också, om än i olika sektioner och nu fick jag oss alla tre,i ett något förvrängt motiv
 
 
Dags att åka buss och den åkte ut från hållplatsen innan vi hann fram. "Neej", sa C, då fick den rött ljus och jag gick fram och knackade på dörren. Nu var det inga svenskfasoner med tidtabeller och regler, han log, öppnade dörren och mina damer kom i ilfart.
Sittplatser fick vi också och jag börjar vänja mig vid att jag är "seniore", så att jag har rätt att vara trött och få sitta kvar.
 
Lite bilder av vad som passerade revy utanför bussfönstren.
 
 
Vi åkte till Catalonia och där stod en karl med en ballong i form av en 7:a. Lanseringen av Samsung 7 var det.
 
Vi begav oss in i Barric gotic och gick i små butiker av olika slag. T-shirts och annat till barnbarnen är inhandlade, de med Gaudis regnbågsfärgade ödla.
Den var vi inte intresserade av och efter det har vi strosat i alla möjliga och omöjliga butiker.
 
 
En del helt osannolika, t ex en med smycken i form av avhuggna dockdelar, ögon, kackerlackor mm
 
 
Till slut var synintrycken alldeles för överväldigande och vi valde att gå vidare. Kom till en butik som sålde skor - damernas favoritvara!
 
Två affärer med enbart Ballerinaskor! Alla i olika i färger och kombinationer av färger.
 
 
Vi passerade det motiv som flest turister fotograferar och turist var jag ju, så det var bara att knäppa.
 
 
Nu var det verkligen dags att få sitta ner och ta en liten vätskepaus. C hade hört talas om Les Tapes och precis som vanligt hittade hon det hon bestämt sig för.
 
 
Det ägdes av ett par, där kvinnan var från England och även mannen talade flytande engelska.
Rent fysiskt var det lågt i tak, i synnerhet på toaletten, men sådant är omöjligt att visa på bild, jag kunde inte stå rak. För övrigt var det mycket högt i tak, en härlig stämning och man kunde tala med dem utan språkproblem.
 
 
Vi parkerade som vanligt enligt hönprincipen. Tre stycken i rad på "samma pinne".
 
 
Cavan var billig, ölen god och hur trevligt som helst. Vi bjöds på en skål med nötmix och fylldes av ny energi tack vare det trevliga bemötandet och den goda stämningen därinne.
 
 
I skrivande stund sitter mina damer och talar om fina byar på solkusten, men dit ska vi inte! De bara talar och när jag frågar varför, är det om sådant vi inte vill ha!
 
Till slut börjar vi dra oss hemåt. Tittar på det vi passerar.
 
Dansskor för mycket små spanjorskor
 
 
In på supermercadon för att bl a köpa lite vatten och där finns allt vi vill ha och lite till. Fotar något som jag misstänker är jello av något slag. Det köpte vi inte!
 
 
På vägen därifrån en bild på "skyltfönstret" till någon restaurang. Det såg fräscht och gott ut men nu var det hem som gällde. Vi var ganska trötta.
 
 
Vi slår oss ner och tar en titt på fullmånen, jag lyckades inte fota den, men C fick bra bilder. Vi har en liten diskussion huruvida man påverkas av fullmånen. Vampyrerna lyste dock med sin frånvaro....
 
Sedan hamnar diskussionen på ett djupare plan. Vi löser en massa livsproblem, mitt akuta är kranvatten, eller vatten på flaska. Jag tror på flaska för min del, annars smakar det kallsup på Gustavsvik! I alla fall här, där kloreringen är stark.
 
Kvällen blev ganska lång och förmodligen aningen högljudd, för C kom in till oss från hallen och hade hört hur grannen knackat på vår dörr. Ganska hårt! DAMM - TADAMM! Kan tyda på ett visst missnöje från sagda granne.
 
Då blev vi tysta och sedan fick det bli: GOD NATT!
 

Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Barcelona design hade jag gärna besökt. Här tar man ut svängarna ordentligt åt alla håll o kanter, vårdar Gaudis arv på olika sätt. Insektshalsbanden var för övrigt grymma.

Svar: Inga, du hade garanterat gillat den butiken, jag visade ju bara lite grann.
Leontina

2016-03-17 @ 03:58:04
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0