Slutgiltig bild på de Kanaitiska blomstren

Så kom då dagen då det är dags att ta farväl av de välsignade blomstren.

Redan i morse insåg jag att det alldeles snart var dags för torkpinnen.

Det är inget märkvärdigt, jag har en lång blompinne instucken i bokhyllan och där hänger jag de flesta av mina röda rosor på tork, när de gjort sitt - dvs förgyllt min tillvaro under längre eller kortare tid.

Aldrig har jag haft några rosor så länge som de här exemplaren från Kanaans Blomsterhandel i Nora!

Idag ser de två som är kvar inte så glada och friska ut längre, men jag ska låta dem stå så kärestan får se dem innan de hamnar på pinnen som två gamla hönor.

Det är i alla fall rekord för min del. Det här är tredje fredagen de står på mitt köksbord, vad blir det? 15 dagar!!!!



Visst är det dags att ta adjö nu? Älskade vackra rosor, torka snyggt tack!

Kommentarer
Postat av: Ragnvi

Morning! Helt otroligt vad länge dom var vackra!!

Hoppas din helg blir bra!

Kramen!

Ragnvi

2009-12-19 @ 07:24:03
URL: http://rankans.blogg.se/
Postat av: ansepanse

roligt att kunna ha blommor så länge

ha en bra dag

2009-12-19 @ 11:43:26
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Suss

Ragnvi och Ansepanse, Jag har dem kvar i vasen än, men snart ska de hängas på tork, innan blombladen faller av. Helt otroliga rosor! Kram!

2009-12-19 @ 14:47:51
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0