Tack och lov för Rynningeviken

Det är en riktig oas nere vid Rynningeviken.

Nu när jag inte är fullt så vinteranti som förr, kan jag se fördelarna även så här års. Kärestan är bra på att mana ut mig och så gott som varenda helg får jag mig en dos frisk vinterluft.

Det är många, många, MÅNGA som söker sig dit ner, i synnerhet vintersportare. Vi nöjer oss med att trava och gå, det är tillräckligt för oss båda, men vi går ganska långt och länge, när vi väl kommer ut.

Parkeringen vid Naturens hus är knökfull på helgerna, men vi blev av med bilen och tog första stigen till vänster in i det vita.



                Himlen härligt blå ovanför huvudena på oss.



En bit in på stigen står en skylt som upplyser oss om ..........



GASLEDNING?

När jag själv inte vet eller förstår meningen med något blir jag som ett litet barn. Jag vill ha svar och förklaring på en gång. Vände mig till kärestan, men han sa som det stod: "Det är en gasledning här". Jo, det förstod jag väl, men i vilket syfte?  Vet ej!

Vi kom till en översnöad, halvhalkig bro som vi gick över.



Trots att det är så mycket folk överallt blir man alldeles ensam mitt i naturen. Där är gott om olika djurspår och det är lätt att känna känslan av att man är ute på exkursion långt från civilisationen.



Fast, sen öppnar det sig och där är ju civilisationen. Massor till och med!



Vi gick bara förbi alla människor och böjde av, för att så småningom komma tillbaka till bilen. Fördelen med Rynningeviken är att det finns massor med stigar åt alla håll och man kan gå länge och nästan i cirklar, utan att för den skull vara särskilt långt borta.

Här skulle taket behöva skottas av, tycker jag!



Vi svängde av från stora stigen och kom fram till Svartån.

LYCKA var att se att isen börjat ge sig en aning. Det doftade inte vår, men det kändes som om kärestans käpphäst förvåren var i faggorna.



              S N A R T    Ä R     D E T     Ö V E R   !   !   !   ! 








Kommentarer
Postat av: ansepanse

vilka fina vinterbilder, det är så skönt att komma ut i naturen

kramar

2010-02-14 @ 19:38:27
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: Mia

Jo, vintern är vacker. Men skönt när den tar slut! Å andra sidan njuter jag mer av den nu än för någon månad sedan. Förmodligen är det mörkret nov-jan jag är mest trött på. Nu börjar ljuset återvända och då känns livet genast litet roligare igen.

2010-02-14 @ 20:46:35
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: Suss

Ansepanse, Nog är det skönt att komma ut, men tänk vad härligt att det snart är vår! Själv gillar jag bilden med alkottarna! Kram.

2010-02-14 @ 22:02:01
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Mia, Jag håller med om att vintern är vacker, men jag tycker inte om den. Mörkret gör mig inget, men kylan!!!! HUVA!!!!!

2010-02-14 @ 22:02:46
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0