Hoppsan, drinkfesten kom emellan

Island ligger och vilar sig lite, igår var det dags för den årliga, traditionella drinkfesten här hos mig, så allt fokus har legat på att fixa uterummet, laga mat och klura ut en god drink att bjuda på.

De 4 "damerna" anlände vi 18-tiden medförande diverse klirr i sina väskor.

Så här går det till: Först bjuder jag på en välkomstdrink, det var Creme de Cassis med fuskchampagne = JÄTTEGOTT och somrigt.

Sedan äter vi mat så vi har en stadig grund att stå på, för sedan bjuder alla alla kan man säga.

Var och en har med sig ingredienser till en drink som ska räcka tilll 5 personer och ingen vet vad den andra har hittat på. Hittills har det fungerat så vi sluppit dricka 2 av samma. Det här är fjäde året och det är lika roligt varje gång.

I år satt vi utanför uterummet ett par timmar, vädret var strålande.




Många viktiga och oviktiga frågor stöts och blöts från olika håll.



Det här är en vidareutveckling av shoten "Kamikaze" som A testade på Island. I den här tappningen har hon kallat den "Fox terrier suicide". JÄTTEGOD!



Det är bäst att se till att "de" inte bara dricker, utan äter också!!!!!!!! 

Mycket fibrer blev det, eller................



Olika stilar hur man inmundigar en "Fox terrier suicide"







Nattens sista var min och den hade jag googlat fram genom att söka på Bacardi lemon, som jag hade i mitt förråd. Tyvärr vet jag inte vad den hette?



Den var i alla fall jättegod, jag hade provgjort en kvällen före så jag visste vad jag bjöd på. Den innehåller Bacardi lemon, Blå curaçao, Cointreau och Bols Peach, sedan fyller man upp med Schweppes Ginger Ale och is.

De andra drinkarna var Coffee Norway (B.s eget namn), White Lady och Sour Red Berry Cola.

Man kan inte göra så stora eller starka drinkar eftersom det blir så många man ska smaka. Å andra sidan har de här kvällarna en tendens att bli väldigt lååååååååååååååånga och otroligt roliga!

E åkte hem lite tidigare än de andra. Hon är den enda av oss som skulle arbeta idag, men inte förrän 13.00 som tur var.




Det är inte så farligt som det ser ut. När de åkt städade och diskade jag alltihopa, så jag inte skulle behöva komma ner till ett veritabelt kaos idag.

Jag gick och la mig strax efter 3 och festen började 18.00, så idag var det sovmorgon!

Snart återvänder jag till Island, det är mycket kvar att berätta!

Kommentarer
Postat av: anne

Så himla kul! Men, jag antar att de bor på gångavstånd eller att de blev hämtade?

2010-06-24 @ 16:31:26
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Suss

Anne, En cyklade, de andra blev hämtade i den svarta natten.

2010-06-24 @ 17:25:16
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: annbritt

Skitkul...Jag hade klarat max 2 sen hade jag legat under bordet! ha ha ha tål inte ens en lättölL



ha en skön midsommar

2010-06-24 @ 19:56:07
URL: http://krukmakerihemjord.blogspot.com/
Postat av: Inger

Åhh det syns att ni hade trevligt...och gott såg det oxå ut. Trevligt att umgås med lite tjejer ibland...

Stallis kallar jag Stallarholmen för. Vi har stugan där, Ja den här marknaden är på våren, den började förra året..trevligt med marknader..

Ha en trevlig midsommar...

kramen..

2010-06-24 @ 21:42:26
URL: http://ingeremksson.blogg.se/
Postat av: Suss

Ann-Britt, I det tempot och de små mängderna hade du säkert klarat av det. Tack det samma!

2010-06-24 @ 23:17:11
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Suss

Inger, Vi har alltid jättetrevligt och det är kul med bara kvinnor.

Den marknaden ska vi nog besöka nästa år. Tack!

2010-06-24 @ 23:17:58
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Inga M

Det här årliga evenemanget ser himla kul ut. Jag skulle gärna ha varit med fast helst utan drinkar, gillar det i enbart pyttemängder. Jag försöker länka hit om det är ok.

2010-06-25 @ 07:43:49
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Helt okej och nog kan vi testa en drink eller två i miniformat nästa gång, det är lugnt. Det handlar inte om fylla, bara om trevligt umgänge och lite flabb och avslappning.

2010-06-25 @ 09:41:08
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0