Spridda "skurar" från London - det sista!

En sista glimt från Harrods. Utanför stod en minnessten över några oskyldiga offer. Årtalet var 1983 och fortfarande läggs det blommor där. Mitt emellan två skyltfönster står stenen.




Telefonautomater inne på Harrods, urläckra tycker jag!



Det var fullt med levande blommor utanför husen, dock mest cyklamen.....



....men A, som har sinne för Pellor, fick syn på en blommande plantering.



GUCCI sparade inte på energin, hur många tusen lampor lyser där tro?



Utanför den här tjusiga ingången på Washington House stod två stiliga herrar.




De lät sig gärna fotograferas och la på sina allra finaste miner.



Strax bredvid detta flådiga hus låg soppåsarna utslängda på trottoaren.



Mitt favoritmotiv. Den kajan har hittat VIP-platsen och bara plats för en är det.




Fikasuget ledde oss in på Cilantro.



A var så hurtig och beställde in dubbla, rostade rågmackor med ost.



Det gjorde inte jag. " A lemon tart, please", och den var välfylld och kruskafri.

      J Ä T T E G O D  och proppad med C-vitaminer (fnissar).



Tavlan var inte till salu, hur jag än försökte få den med mig hem.



Jag googlade på konstnären, det fanns en del andra motiv i samma stil.



Morden i Kennington? Nääää, bara en tunnelbaneskylt.



Sista kvällen åt vi en fantastisk middag på Valentina - "vårt" ställe.

A åt något med penne, jag var så uppfylld av min mat att jag inte vet vad.



Där här bollen är min. Ytterst är ett rostat skal av parmaskinka, inuti tagliatelle, köttfärssås, några inbakade, basilikakryddade köttbullar, mozarellaost och den vilade på en bädd av tomatsås och parmesan.

Verkligen bland det godaste italienska jag ätit på mycket länge.




Desserten, lika för oss båda. Tiramisu och Cappucino.



"Vår" gosse var minst lika söt som Tiramisun och jättetrevlig.



Under de dagar vi var i East Putney kom julen till Valentina. Mycket smaskigt fanns det, både julspecialiteter och annat gott att äta.





Självplocken!







Väskorna var överfulla, men A hittade en bra julklapp till en kompis med växthus.



Så for vi då tillbaka till högan Nord. Vi längtar redan efter England igen.





Nästa år är vi där igen, så är det bara!


Kommentarer
Postat av: anne

Ni åker varje jul alltså? Mest för skojs skull och påfyll av ditten och datten? För det verkade ju inte direkt vara julklappshoppandet som drev er.



Som sagt, jag vill också åka en december (eller november går kanske lika bra)!

2010-11-19 @ 19:28:58
URL: http://annnne.blogg.se/
Postat av: Inga Magnusson

Jag fortsätter att läsa och njuta. Du tar så bra bilder på mat och dryck, både nära och långt ifrån. En del andra av oss missar hela poängen och tar kort på tårtkartonger!! ;-))

2010-11-20 @ 06:58:28
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Mia

Tack för att jag fick hänga med på ett hörn...

2010-11-20 @ 15:02:16
URL: http://miatankar.webblogg.se/
Postat av: LambergsfruaLambergsfrua

Vilka underbara foton från Londonbesöket - och vad mycket gott ni smaskade i er ;) Ja, London är verkligen en stad man gärna återvänder till.

Varma kramar!

2010-11-21 @ 12:31:02
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0