Njutardag

Igår morse sa kärestan att vi skulle skynda oss och göra ett besök i Stadsträdgården. Det stod i tidningen att de hade en blomsterutställning med mycket lökväxter och den skulle hålla på högst 3 veckor till, beroende på hur fort blomminingen tog slut.

Här går det fort från förslag till beslut!
Vi tog med oss blomsterälskande svärmodern också och åkte iväg.



Nu får min blogg tillfälligt heta "Leontinas blomsterblogg," för så mycket kommentarer från min sida tror jag inte behövs. Bilderna talar för sig själva.



                             VAR SÅ GOD OCH NJUT!






Denna bild är rättvänd, en ny idé man kan testa hemma om man vill. Den hänger över matbordet istället för ljuskrona och med "ljusen" neråt.





Måste vara någon slags förädlad vitsippa, blommorna var "fetare" än normalt, men vi tyckte att bladen stämde med skogsvarianten. Den syns i rundeln på bilden ovanför också.





Nu kommer ideér hur man kan använda och återanvända sådant man har hemma.










Här är ytterkrukorna kvistar, som lindats runt en glasburk med ståltråd/snöre








Pelargonhuset låg precis vägg i vägg. Där blev det bara en glutt genom fönstret. Se men inte komma i närheten. Tids nog öppnar de för allmänheten här också, men lite, lite hade jag gärna gått närmare om det varit tillåtet.




Vi fortsatte i de vanliga växthusen, men det får bli imorgon, för nu är det kaffedags!


Kommentarer
Postat av: Inga Magnusson

Åååååh vilken fin rundvandring! Tack snälla Suss för att du lade ut den, det var så roligt att se. Jag tänkte nog att du skulle gilla katten på min blogg. Han är speciell och söt. Jag ska gå in och kolla på länken.

2011-03-14 @ 06:34:57
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: ansepanse

nu har VÅREN kommit :) vad mycket vackert du visar upp

Sv: nej, inte bor jag i västerbotten inte, jag bor i västergötland

kramar

2011-03-14 @ 12:17:18
URL: http://kinaguld.blogg.se/
Postat av: AnnaKK

Åh, vilken fröjd för ögat att få se alla dessa blomster - om så bara på bild. :-) Helt ljuvliga!!!

2011-03-14 @ 18:25:40
URL: http://annakk.blogg.se/
Postat av: Herta

Men snälla har Ni kommit så långt i Örebro även om det är inomhus. Kanske jag skulle åkt dit istället för att sonen kommer hem nu till helgen som kommer.

2011-03-14 @ 22:42:33
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se.
Postat av: Mia

Åh, vilka härliga bilder, våren är på gång, kan inte vara annat. Ser fram emot när snön som kom natten till igår försvinner. Ljuvliga bilder som gör mig glad.

2011-03-19 @ 09:04:30
URL: http://miatankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0