Ordspråk

På helgerna och semestrarna när vi är heltidssambos, jag och kärestan, gäller andra regler än när jag är ensam.

Som f.d. kattägare båda två och numera nyblivna dito, vet vi hur de små liven beter sig och vi har olika åsikter om vad som är tillåtet och inte.

Lilla Ahti, som nyförvärvet heter, har en förkärlek för höga ställen, vilket är lätt att förstå med tanke på alla de andra djuren hon delat hus med tidigare.

Nu har jag gjort om ett ordspråk lite grann, det är "När katten är borta, dansar råttorna på bordet".

Här hos oss heter det: "När husse är borta, ligger katten på bordet!"





Jag tycker inte heller hon ska ligga där, men jag har inte så ont av det som han!


Kommentarer
Postat av: Herta

Ash. hon lär sig snart vilka som har vilka regler.

2012-08-29 @ 19:41:28
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Ingrid

Mina katter hade olika förmåner. Grållen låg på köksborden och solade sig. Så fort jag satt vid bordet och löste korsord kom han upphoppande och satte sig på tidningen och "hjälpte till".



Svarten låg aldrig på köksbordet, han var Åkes katt och låg och gosade med honom hela kvällarna.



De var syskon, men totalt olika både i sätt och utseende.



Kram, Ingrid

2012-08-29 @ 21:03:58
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Samma var det här på den tiden vi hade katt. Tror att Roland hela tiden tänkte på de platser som katten kunde ha varit på innan han kom till bordet. Och eftersom vi hade mjölkkor på den tiden så visste han ju hur de såg ut!

2012-09-06 @ 07:19:28
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0