Söndagsmiddag

Ibland kan det vara enkelt och ändå bli så gott.
 
I kyldisken på vårt utmärkta ICA i Stora Mellösa hittade jag en halvfärdig potatisgratäng. Jag brukar inte bry mig om dylika, för enklare än att göra en potatisgratäng får man leta efter. Dock, denna gång föll jag som en kägla.
 
Den var nämligen gjord på mandelpotatis med Västerbottenost - två favoriter för min del. Inte särskilt dyr heller, för då hade jag inte köpt den.
 
Det färdiga resultatet efter 25 minuter i ugen var 100% perfekt.
 
 
Till detta köpte jag, på Coop denna gången, en färdigputsad, svensk fläskfilé. Kärestan fick steka,jag orkade inte. Jag lider av en KRAFTIG förkylning som tagit all kraft ifrån mig, därav min klena närvaro på bloggen. Jag är helt slut när jag kommer hem från jobbet. Hur som helst, fileén var mycket god, trots att jag inte är överförtjust i kött.
 
 
Min insats till söndagmiddagen, förutom att slå upp potatisen i en ugnsform var att sno ihop en sallad och duka. Idag testade jag att ha i skållade mandlar i salladen, det var inte alls dumt. En avocado ingick också, men den var så perfekt mogen att jag la den direkt på tallriken.
 
 
Det färdiga resultatet, tyvärr aningen oskärpa, men lika gott för det.
 
 
Jag kan rekommendera dig att testa potatisgratängen. ICA Selection stod det på förpackningen som var mest grön.
 
 

Kommentarer
Postat av: Herta

Vi kör med dessa gratänger ibland. Inte tokigt alls.

2012-12-09 @ 22:00:31
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se
Postat av: Ingrid

Jag har hört förut att den där potatisgratängen är så god, men jag har inte provat den själv. Det ska bli!

Hoppas nu att du blir av med din förkylning, det är inte kul att drabbas av sånt nu när det är mycket man vill hinna och vara med på.

Krya på dig!

2012-12-09 @ 23:00:17
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Det måste vara en ny produkt på Ica, den har jag inte sett. Här var också fläskfilé igår söndag, men med hemgjord klyftpotatis o broccoli o sallad.

2012-12-10 @ 06:31:59
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Ingrid

Så gott det ser ut!
Jag har lite problem att kommentera här vid dig. Ibland kommer sidan upp som visar kommentaren, men sen kommer jag inte vidare. Mysko är det??
Det här inlägget har jag kommenterat tidigare??
Hoppas att du snart blir av med din förkylning!
Kram, Ingrid

2012-12-10 @ 10:37:04
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Birgit Grönqwist

Mums fillibabba!!! Tänk om jag vetat.....!! Fast det är klart, förkylning vill man helst undvika i dessa dagar, trots lyxmat!
Krya på dig!

2012-12-11 @ 11:14:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0