Rapport från kaoshemmet

Jag snikar till mig en stund vid datorn, mellan silkespapprandet och flyttlådorna.

Kärestan står på en pall, på baksidan och lappar ihop uterummet, något vi lovade att göra inför försäljningen av mitt hus.
Han håller på att byta ut brädorna (som naturligtvis heter något annat om man är snickare - jag är inte det!) ovanför fönstret, de var ruttna!
Han nästan sjunger, det var andra toner när han kom ut från Bauhaus på eftermiddagen, dit han åkte för att inhandla virket på rekommendationer från sin son, som är snickare. Jag går inte in på några detaljer, de lämpar sig inte så bra i tryck.

Kort sagt: Reparationen var rena barnleken, jämfört med inköpet.

Inne stökar jag runt, igår stökade jag lite för hastigt, då blev det så här.



Fina Rörstrandskrukan, inköpt på Tradera!

Det var när jag skulle ta ner gardinerna för tvätt och nerpackning. Nu har vi så här påvert i sovrumsfönstret. Jag låtsas att persiennerna, på knappt halva fönstret, är något slags hypermoderna gardiner. Man kan ha vita, eller transparenta....




Detta är min hall, eller det som var min hall.



I rummet gapar hyllorna tomma och det bästa med det är, att vi har redan fraktat ut cirka 40 banankartonger med nästan alla böcker. Två söndagar i rad har vi hyrt släp och kört ut dem till det nya huset för att skona dottern och mågen, som är våra "flyttkarlar" när det bär iväg med hela bohaget.



Vill bara i det sammanhanget tala om, att Myrorna har fått mycket ny litteratur på sistone.

Vad blir det då till middag en sådan här slitsam dag, med snickeri, porslinspackning, stortvätt i 5 timmar och en massa annat - besöket på byggvaruhuset inte att förglömma.

Jo, jag gick ut och skördade från mina odlingar och lagade till sommarmat, nå, mat kanske är att överdriva, men gott var det! 



Jag har snöat in på Hjordnäras mejeriprodukter. Gammeldags mjölk smakar barndom!



Mina odlingar?? Jo, de består av rabarber och gräslök, alldeles lagom just nu!


Kommentarer
Postat av: Herta

Kul att återigen läsa ett inlägg ifrån dej. Låter spännande med flytten. Vilken sommar ni kommer att få. Hinner inte skriva så ofta nu, saknar fungerande dator, hårddisken paj eller rättare sagt något jag inte fattar, bilder mm finns någonstans där jag inte kommer åt dem, irriterande. Men det kommer att förändras längre fram. Rabarber är perfekt som sommarmat tycker jag.

2012-06-26 @ 21:26:55
URL: http://hertabloggen.blogg.se/
Postat av: Selma

Kanske inte odlingar för att klara en hel lång vinter men alldeles utmärkt för en sommardag.

2012-06-27 @ 05:55:45
URL: http://frunatmaken.wordpress.com
Postat av: Inga Magnusson

Oj, det är som värst nu kanske med flytten, liksom mitt emellan. Eller det kanske inte är så brått med utflytten utan ni har gott om tid att sälja huset.

2012-06-27 @ 07:49:37
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Eleonoraa

Jag tycker ni är superduktiga som förbereder så mycket inför flytten!Skönt att ni får hjälp av dottern och hennes man. Det kommer nog att gå bra. Hör av dig när du hinner, så man får veta hur det har gått. Hoppas du får in bredband och dylikt.



God fortsättning på sommaren.

2012-06-29 @ 20:09:55
URL: http://konvaljen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0