Göteborg helt oplanerat, men härligt!

Då blev det en av våra absoluta favoritstäder istället för Malta - Göteborg!

Vi är inte alls ledsna så här i efterhand, okej för besvikna, men ledsna? Nej faktiskt inte! Det är ingen idé att ödsla energi på sådant man inte kan påverka, det har jag insett för ganska längesedan och så är det bara.

Det blev det ganska nya, häftiga hotellet Gothia Towers. Det fanns med bland Coophotellen och då blir det överkomligt för oss vanliga människor också, som betalar själva och inte är på kurs, konferens el dyl och går under NAB!

Där bortom Mässan ligger hotellet!



Exteriört kan jag bara visa framtiden, som stod modell i receptionen.



Vi bodde i västra tornet på våning 19, men det har 23 våningar. Högst upp är en häftig restaurang som heter Heaven 23.
Östra tornet är lite lägre med 18 våningnar och det nya kommer att bli ännu högre, det ska bli 29 våningar enligt planerna.

Vi har absolut ingenting att klaga på vad det gäller hotellet. Vi är helnöjda.
Här är vårt rum.



Jätteskön säng, inget oväsen vare sig från gatan eller andra rum. Man kunde öppna fönstret och få in frisk luft, något vi båda uppskattar mycket, men det är inte alltid möjligt på hotell och i synnerhet inte på så hög höjd. Ett rymligt, funktionellt badrum, kylskåp och för att slänga sig med utrikiska, en saftey box i garderoben.

Jag tittade ut genom fönstret och där var pariserhjulet på Liseberg,eller vid närmare eftertanke tog jag nog bilden nere på marknivå, från vårt rum såg jag över mitten på hjulet när jag tittade rakt ut.



Vi packade upp lite, installerade oss och sedan gick vi ner till stan för att hitta något att äta. På Avenyn vimlar det av matställen, det var ganska packat med folk på många, men ju närmare Poseidon vi kom, desto bättre var det för vår del.
Vi bestämde oss för Babar, där fanns det lediga platser både ute och inne och eftersom det är vår, satte vi oss på ute. Tur de hade infravärmare, annars hade jag gått in.



Först fick vi bröd och tapenade - gott! Vi var rejält hungriga.



Sedan valde jag tortellini med färsk sparris och färska räkor. GOTT!




Väl "hemma" igen avslutade jag dagen med spanska jordgubbar, riktigt söta och goda.



Det kommer lite mer från Göteborg, kanske redan imorgon!


Förresten, här kommer förklaringen till NAB, om du undrade vad det betyder! Det är ingen vedertagen förkortning, utan helt påhittad i hemmet, men inte sämre för det.

NAB = Nån Annan Betalar! Bra va?

Kommentarer
Postat av: Eleonoraa

Oj så fint ni har bott och Göteborg är ju en trevlig stad att kunna turista i.



Tack för din rara kommentar hos mig. Kul att ni blivit med hus - så mycket spännande du nu kommer att ha för dig - och inte har du kanske tid att blogga?? Hur som helst lycka till med allt.



Kram från

Eleonora

2012-05-02 @ 12:17:27
URL: http://konvaljen.blogspot.com
Postat av: Ingrid

Det låter som om ni haft en riktigt trevlig tripp till Göteborg, en stad som jag inte besökt sedan 1965 nå´n gång.



Det är nästan det enda turistande vi gjort i Sverige, Åke och jag. Jag har nog kvar något gammalt kort där vi åker med Paddan på sightseeing. Någon tjusig hotellvistelse blev det inte, för vi övernattade hos min syster, som bodde där då.



Hoppas att solen lyser på dig idag!

Kram Ingrid

2012-05-02 @ 15:41:09
URL: http://stenstugu.com/wp

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0