Hacke och hans öden här på landet

Han, eller ser honorna likadana ut?
 
Nå, än så länge är det en han och han lever lite farligt här har vi upptäckt.
 
 
Vi och vi förresten, det var kärestan som hittade honom på baksidan. Kärestan kom gående och såg något rött som låg på gräset nedanför lilla altanen. Det var givet att han blev nyfiken och gick dit. Så här års är det inte mycket som lyser julrött på gräsmattan.
 
Han blev lätt bekymrad när han såg att det var vår nye vän Hacke Hackspett som låg där och även lite konfunderad. Hade Ahtikatten utvecklats till en sådan storjägare att hon tog en hackspett? Det verkade helt osannolikt, men konstigare saker har ju hänt, så han gick fram för att se om den var ihjälbiten.
 
Oooooops! Mitt framför honom liksom återuppstår Hacke och flyger iväg rätt upp i trädet bredvid uthuset.
 
Jag fick mig hela skeendet berättat en kort stund efter och drog mig till minnes att jag hört en rejäl smäll mot rutan lite tidigare. Förmodligen hade han väl knockat sig själv och blivit liggande ett tag.
 
Tur för Hacke och otur för Ahti kan man väl sammanfatta det hela. Tänk vad vi hade blivit indignerade över att hon dödat "vår" egen hackspett, men även imponerade över hennes enorma talang som jägare.
 
Nu sitter han lugnt bredvid talgbollsautomaten igen och njuter av livet.
 
 
Tids nog kanske jag kan få till lite bättre skärpa på honom också.

Kommentarer
Postat av: Inger Maryissa

mysiga bilder på Hacke-Hackspett...
de är så söta och roliga fåglar.
och skönt att han klarade sig efter att flugit mot rutan, men kan tänka mig ni blev oroliga när han bara låg där på marken
kram och ha en fin helg

2012-11-02 @ 21:19:19
URL: http://ingermaryissa1.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0