Promenad i närmiljön

Kärestan och jag dristade oss till en kall promenad senast han var här. Vi gick ner mot sjön = Hjälmaren.
 
Det var kallt och ännu kallare än termometern visade, för det blåste. Som om inte det räckte, så var det halt också, för spåren efter x antal bilar hade frusit till is, men i mittsträngen och utmed sidorna fanns det något bättre underlag för gångtrafikanter - och det var vi ju!
 
Syftet med promenaden var enbart att vi ville ha frisk luft och motionera lite. När vi närmade oss vägen mot den lilla hamnen som finns här styrde jag in oss där, för jag ville se hur det var vintertid.
 
Jag kan redan nu säga, att det var kallt, för därnere var det inte så mycket lä, eftersom vi hade hela sjön framför oss.
 
 
I hamnen var det bara 2 människor och det var vi, men båtar fanns det ganska många och de var i väldigt olika tillstånd av omvårdnad. Jag svepte runt med kameran och det var alla varianter.
* Botten upp - utan pressening
* Botten upp - med pressenning
* Botten ner - utan pressening
* Botten ner - med pressening
 
 
Vid rampen där man drar ner sina båtar på sommaren var det hjulspår av bilar!!!! HUUUUU!!!!
 
JODÅ, jag har minsann också kört bil på isar härnere i Närke, men det var på den tiden då jag var odödlig. Idag går jag inte ens ut på isar om jag inte ser minst 50 personer till därute som inte håller på att drunkna.
 
 
När jag ojat mig färdigt kom vi fram till bron över till Skomakarholmen.
 
 
I somras vågade vi inte gå över dit, för vi visste inte om det var privat. Jag tror någon arrenderar den, men man får gå dit, har vi hört nu, så det gjorde vi.
 
En stor anslagstavla med diverse meddelanden stod på andra sidan.
 
 
Det här var den som tilltalade mig mest, men den är nog lite inaktuell i nuläget.
 
 
Det var fint därute, såg ut som en liten gästhamn med festplats. 
 
 
En flagga vajade på en ganska kort stång
 
 
Ännu en anslagstavla med lite olika innehåll
 
 
När vi kände oss nöjda med vår lilla exkursion vände vi hemåt och då fick jag se värsta överhänget hittills. Upp med kameran igen, trots att händerna var genomfrusna, men jag var tvungen.
 
Häftigt va?
 
 
Avslutar dagens inlägg med en liten "uddkant" på ett annat tak.
 
 
Det finns ett och annat att se på, på vintern också, men jag tycker inte om den för det! Fast promenaden var skön, det måste jag tillstå!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Du bevisar verkligen att det finns mycket att se på vintern! Det gäller bara att ha ögonen med sig.
Du är riktigt specis på snöbilder - näst sista kortet är otroligt fint!

Kram, Ingrid

2013-02-27 @ 22:35:49
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga Magnusson

Vilken fantastisk närmiljö ni har numera! Det är ju sånt som andra får åka många mil för att få uppleva! Jag gillar ju speciellt bilderna på överhänger, ser ut som grädde på tårta.
Och du Suss, du är fortfarande odödlig! Häng på dig isdubbar o ta en tur på sjön,
Ha en fortsatt trevlig helg!

2013-03-02 @ 11:01:16
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Musikanta

Så vackra vinterbilder! Jag älskar de här färgerna (eller brist på färger) där andra färger som aldrig syns när det är sommar framträder. Som den vackra blå båten eller den ljusbruna vassen mot snön. Bilden med flaggan mot snön är ju fantastisk!
Kram

2013-03-03 @ 10:03:47
URL: http://Musikanta.blogspot.com
Postat av: Herta

Ush dessa bilder verkar vilja ha vår.

2013-03-03 @ 11:41:43
URL: http://www.hertabloggen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0