Inget Portugal idag

Ibland blir det inte som planerat, jag skulle stryka en massa tvätt och sedan blogga vidare om Portugal.
 
Då  -  fick jag oväntat besök och då blir allt annat prio 2 eller längre bak. Det var förstås Otto med sin mor som kom nästan samtidigt som jag kom hem från arbetet.
 
Alla var fikasugna, även lille Otto och idag tog jag fram styckfrysta blåbär från Samsalaskogarna och det uppskattades till fullo, som synes.
 
Kan äta själv!!!
 
 
"Vad är det mormor, tycker du att jag är kladdig?"
 
 
Eftersom jag arbetar mycket med barns motoriska utveckling, var jag nyfiken på hur långt handutvecklingen hade kommit. Vilket grepp skulle han använda?
 
 
Det var ,mest hela handen, men även lite pekfingergrepp och det är helt okej. Eftersom vi drack te, blev det rån med smör på för Ottos del medan vi satt där vid bordet alla tre och det är väldigt populärt.
 
 
Ganska kladdigt blev det, så efteråt blev det lite tvagning som var jätteroligt.
 
 
10 månader gammal och kan redan gå iväg några steg innan det blir för ostadigt (Stolt mormor....)
 
 
Vi gick tillbaka till köket och avslutade fikat med en favorit - Äppelsmoothie. 
 
 
Nu 17.30, har det blivit dags för strykbrädan att ta plats på golvet, så mina kära resedamer och andra - tyvärr, Portugal får vänta!

Kommentarer
Postat av: Inga M

Jamen visst är det pincettgrepp lille Otto använder när han plockar smulor! Det ska börja komma där vid ettårsåldern om jag minns mina studier rätt. Vi får nog repetera lite nu när vi har blivit mormödrar till såna små! Och vilken blick den här killen har Suss! Jag förstår om du slänger alla plikter överbord när han kommer på besök. Vi ser fram emot att träffa våra små gunstlingar fram i nästa vecka.
Ha en trevlig helg!

2013-11-23 @ 09:53:10
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lambergsfrua

Vilket underbart härlig litet charmtroll! Förstår att mormorshjärtat sväller av stolthet - och smälter inför den blicken :)
Varm kram,
Lambergsfrua

2013-11-23 @ 12:02:22
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Ragnvi

Morning! Men sååå go o stor han blivit din lille Otto!
Klart mormorshjärtat sväller!
Men du...i din presentation till höger står att du är särbo med din käresta....stämmer det?!
Kramen!
Ragnvi

2013-11-24 @ 07:44:18
URL: http://rankans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0