Månadsbilder - huset och katter i Rom

Dags för månadsbildern. Jag har inte lagt in husbilden än, trots att det är cirka 10 dagar sedan jag tog den, men nu blir det av. Det är aprilbilden på huset.
 
 
Sedan till "Katter i Rom", dags för majkatten som sitter där vid Spanska trappan.
 
 
Brödreceptet efterfrågades också, men tyvärr har jag inget. Jag bara slog ihop en franskbrödsdeg och rullade bollar som jag satte ihop till en blomma. Penslade med ägg efter den jäst ihop och blått vallmofrö uppepå.

Kommentarer
Postat av: Inga M

Igår kväll var vi på besök i ett hus med fem katter. Alla kom från djurskyddshem och gick ut och in i huset med hjälp av kattlucka och chip. Det innebär att endast de egna katterna tar sig in, inte andra. Men de hade en grannkatt, Egil, som upptäckt att han kunde sitt vid luckan och vänta tills någon katt gick ut, då passade han på att smita in. Alla katterna drar med förkärlek in ödlor och möss, vilka tider på dygnet som helst. Och igår hade en dragit in en orm. (Ok, kopparorm, men i alla fall) Jag skulle aldrig orka med att ha fem katter och kattlucka vilket ger överraskningar i huset varje morgon! ;-)

2014-05-03 @ 09:08:05
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0