Julafton

Det är kanske på sin plats att visa lite från vår julafton - Ottos första dessutom, även om vi redan passerat nyår.
 
Ottos familj anlände precis i tid till Kalle Anka - mycket heligt program denna dag. Vi passade på att julfika medan vi tittade.
Jag hade varit uppe tidigt på julaftonsmorongen och bakat lite saffransbröd, kakorna var redan färdiga.
 
 
Det blev 6 sorters kakor den här julen - fast då har jag inte räknat med Nyåkers pepparkakor, för i så fall är det som den klassiska bakboken: "Sju sorters kakor". Nu var det dock ingen som ville ha pepparkakor.
 
 
Sedan stoppade vi alla julklappar under tallen, i väntan på kärestan. Tomten hade vi valt bort pga Otto, onödigt att riskera att skrämma honom hans första jul.
 
 
Otto var så nöjd och tillfreds med sina favoritsaker i väntan på eventuella nya i något paket
 
 
På pianot stod mitt underbara luciatåg - lussekatterna, tillsammans med en liten änglaljusstake som jag fick som barn och de gamla tomteljusstakarna, som följt med mig hela livet.
 
 
När kärestan anlänt åt vi mat och fick ännu ett bevis på att barn har gummibandsarmar. För det spelade nästan ingen roll hur långt bort vi flyttade tallrikarna, Otto nådde dem ändå.
 
 
Efter maten städade han köket åt oss.
 
 
Duplo stod på önskelistan och tänk, det hade tomten fixat...
 
 
Av kärestan fick han en fin bil och direkt han såg den skymta fram i paketet, började han brumma........Är det genetiskt?
 
 
Sedan fick han den stora bilen - en Bobby-Car, likadan som kusin lilla M fick på sin 1-årsdag av oss. Pappan fick bråttom att sätta ihop den, för den skulle så klart testas direkt.
 
 
"Få se, hur gör man nu då?"
 
 
"Jaha, så här var det! HÄRLIGT!"
 
 
"Nej du mormor, här har du glömt en sax på golvet, bäst jag stiger av och tar hand om den. Vet du inte hur farligt det är för sådana som mig?"
 
 
Det var en glimt från vår jul och den var bara helt underbar!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Så underbart att få fira jul tillsammans med en sån lite herre. Han är ju för underbar lille Otto.
Ser att du har lika god smak som jag - vi har valt likadant köksgolv. ;)
Kram, Ingrid

2014-01-03 @ 13:26:07
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Mia

Kalle Anka... jo jag brukar också kolla... Men, i år drog jag ut och loggade julens första geocache:-) Tokigt?! Jo... men kul!

2014-01-03 @ 14:13:50
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Inga M

Va roligt det ser ut! Mycket nostalgi med de typiska tomtarna som jag också har kvar, Bobby-caren verkar bli en klassiker, vi hade också här till våra barn när de var små och Bill har. Och det där med killar och bilar verkar vara genetiskt, undrar hur det kunde bli så?

2014-01-05 @ 09:32:06
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0