Denna värme

Efter väldigt många år i norra Sverige, där jag blev totalt urless på kyla och snö, svor jag på att aldrig klaga på värmen.
I år kan jag lova, att det varit nära många gånger. Jag har hört mig själv börja "gnälla", men sedan besinnat mig och sagt att visst är det onödigt varmt, men det är bättre än vinter, kyla, is och snö och vi har faktiskt Hjälmaren några minuter från vårt hus, så det går bra. Det har blivit oräkneliga dopp denna sommar.
 
Katten Ahti då? Hon som har päls och absolut inte badar!
 
Vad tycker hon om denna hetta?
 
Titta själv! Hon har gjort uterummet till sitt revir och det är DEFINITIVT husets varmaste plats!
 
 
Detta är ren och skär njutning!
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Det finns ingen som kan njuta som en katt!
Kram, Ingrid

2014-07-28 @ 21:42:45
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Katter är hemtrevliga! Om vi inte hade hundarna så skulle vi ha katt. Kombon är för komplicerad

2014-07-30 @ 07:59:54
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Jag hör definitivt till dem som har klagat över värmen... <:-) Visst, man borde inte - inte med tanke på hur väderleken kan vara istället, och hur vintrarna är... Men det har verkligen inte varit optimalt att hålla på med husrenovering i denna hetta!! Å andra sidan hade jag säkert stönat och stånkat även om jag bara hade behövt ligga i skuggan och göra absolut ingenting hela dagarna... Temperaturer över 25 grader gillar jag helt enkelt inte! <:-)

Vad trevligt det låter med en "djungel av basilika"!!! Jag har en sådan planta i mitt uterum, och visserligen har den rekord i överlevnad för att vara hos mej, men nu har den drabbats av nån ohyra så det blir nog inte fler blad på pastan eller pizzan är jag rädd... Och inte till nån pesto heller... Låter jättegott med egen hemgjord sådan!! Hur gör du den??? :-)~

2014-07-30 @ 08:09:52
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Inger Maryissa

Oj, så härliga bilder med kissen !!
ja, håller med om att denna värme är bättre än kyla och is.
fast nog önskar man att det kunde vara lite måtta på värmen....detta ¨år mår jag inte så bra av den...
men kissen verkar gilla det i alla fall, och så söt hon är
kramar

2014-08-01 @ 13:33:00
URL: http://ingermaryissa.bloggo.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0