London dag 4- 25 juni - del 1

Onsdag 25 juni  
 
Dag 4 - del 1
 
Idag sov vi lite för länge, vaknade inte förrän 9.30. Som tur var kunde vi fortfarande få frukost, matsalen stängde 10.00.
Jag satsade på samma koncept som igår, men avstod den varma,nygräddade croissanten, till gallans fromma.
 
Tillbaka till rummet och styrde upp allt så att vi kom iväg till tunnelbanan. Idag skulle vi till Angel bestämde vi igår. Där hade det förändrats en hel del, ganska mycket mer affärer, en galleria och på vårt café/matställe, med utsikt över Design Center, hade det kommit upp en stor skylt KEBAB. Nu fick vi kolla in Centret från marknivå, men där verkade det inte pågå något mässaktigt alls för tillfället.
 
 
Tur att vår pub tryggt finns kvar. Steam Passage Tavern, dit går vi alltid när vi är i Angel och där har vi varit ganska ofta, med tanke på att julmässan vi brukar åka till pågår just här.
 
A skulle vila och ta ett ischiaspiller, för den delen på kroppen bråkar med henne ibland, så vi satte oss och där blev jag bjuden på en "Refreshing fruitjuice", serverad i en burk, typ vanlig konservburk. Det var lite läckert!
 
 
Efter det var det dagsför antik- och loppmarknad därnere i gränderna, runt hörnet.
 
Jag tänker på butiken "DAMHATTEN" i Hallsberg på 50/60-talet
 
Guideboken ljög, det var en ganska klen marknad onsdagar, men vi tittade på de märkvärdigheter som erbjöds för hugade spekulanter och en del ganska normala saker också och inget köpte vi, inte ens en liten clipsbrosch som det fanns minst 10 stycken olika av och som jag stod i trance över, ganska länge.
 
Vad gjorde vi då? Söstra fick syn på ett av målen för oss och i synnerhet henne.
 
 
ÅH, TESCO - utbrast jag, som så många gånger förr
 
A hade lovat sin ena dotter, som är född i England, att köpa en speciell sorts choklad med sig hem. Detta gör hon varje gång vi är här och den här gången tror jag det blev några kilo, för påsen var jättetung.
 
Jag köpte några cider och en påse chips och sedan drog jag med mig A till parken mitt emot och så hade vi "hälsopicknick". (Hälsosamt för välbefinnandet)!
 
 
Sedan matade hon sina små favoriter med smulorna som blev över.
 
De komma från öst och väst, som det står i psalmen.
 
 
Häng med imorgon, för då går vi på museum!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0