Otto flyttar (resten av familjen också)

Nu är det drygt 3 veckor sedan Otto och alla de andra 2- och 4-fotingar blev stadsbor.
 
Jag hade erbjudit mig som  pack- och städhjälp och himmel vad vi slet. Mycket var förberett innan jag kom, men jag och kära dotter packade ihop allt i köket och det vet ju de flesta, att det är inte så lite i just det rummet. Ändå lever dotter med familj ganska minimalt. Ottos pappa och farfar höll på och tömde första flyttlasset medan vi höll på att packa, för att fylla ett till.
 
Otto då?
 
Han hjälpte oss så klart, det gjorde även hundar och kattor och det funkade riktigt bra. När det började bli mer än tråkigt, fick Otto en ask russin av sin kära mamma och DÅ, blev livet mycket enklare igen.
 
 
Va? Är de redan slut? Jag får ju gräva så långt ner i asken.
 
 
Nej då, det var de inte, de låg ju där nere, nu när översta lagren redan var uppätna.
 
 
Medan han mumsade och åt, packade jag ännu en låda och den råkade hamna väldigt bra tyckte Otto. Den funkade utmärkt som pall eller vad man vill kalla det.
 
 
Lite senare på eftermiddagen när resten av flyttlådorna var hämtade, det blev dags för städning, då turades vi om att sysselsätta Otto lite och han och jag gick ut för att se om det fanns några vinbär. Det fanns lite grann och som tur var hann jag ta en bild innan de var helt slut. Det ser skralt ut på bilden, men det var fler från början.
 
 
Jag kunde väldigt nöjd också konstatera att han hade använde ett utmärkt, funktionellt grepp för att få loss de små läckra bären och stoppa dem i munnen.
 
(Detta är en yrkesskada..... jag vet!!!!!!)
 
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Finaste Otto!
Jag hoppas att han kommer att trivas i stan.
Kram, Ingrid

2014-07-22 @ 22:37:33
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Suss

Ingrid, Jag är så klart partisk, för han är ju absolut "finaste"! Jag tror det blir mycket bra i stan, de har fin innergård med gungor, sandlåda osv.
Idag har han varit här igen och grejat, samt testat att äta med gaffel, eftersom jag hade en så lagom stor. Kram!

2014-07-23 @ 20:35:14
URL: http://leontina.blogg.se
Postat av: Inga M

Ha ha.... du har också koll på greppet! Jag är också "yrkesskadad"

2014-07-25 @ 06:25:33
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0