Man ska ha husvagn.......

En känd låt med Galenskaparna vill jag minnas.
 
Nu har även vi skaffat husvagn kan man säga, fast ändå inte riktigt. Kärestan totalvägrar och jag tycker det skulle vara ganska trevligt, för jag gillade det de åren vi hade en medan barnen var små. Vi hade även segelbåt och husvagnen kändes som ett mindre slott de gånger vi var ute på vägarna istället för på vattnet. Segelbåten var en Birdie 24 - ej full ståhöjd i ruffen, men för övrigt ett trevlig fordon. Någon vanligt husvagn blir det dock inte!
 
Nu är det "husvagn" igen, eller det var, för så här såg eikpaget ut 
 
 
Riktigt roligt! Håll med om att det är en husvagn?
 
Vi har alltså köpt lekstuga med tanke på barnbarnen som för närvarande är 3 till antalet. Den gjordes färdig på plats och kom på släp hem till oss igår.
 
Idag fick vi hjälp av en trevlig granne som är innehavare till traktor med gaffel, att lyfta av den från släpet, .....
 
 
...så nu står den på sina plintar och väntar på att bli färdig invändigt också, när nu utsidan är så fin.
 
 
Jag är som ett barn på julafton, tycker det är jätteroligt och önskar att jag kunde sätta igång med det samma att få allting färdigt. 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Åh, så lyckliga barnbarnen kommer att bli!
Vi hade också en lekstuga när jag var barn och där hade vi väldigt mycket kul och när vi blev lite äldre fick vi ligga där på natten också. Spännande, spännande!
Ha en skön helg!
Kram, Ingrid

2014-06-14 @ 17:52:21
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Christina Cedergren

Jättefin. Oj, vad den kommer att uppskattas av de små.

2014-06-15 @ 10:31:53
Postat av: Lambergsfrua

Stort grattis till husvagnen! :) Den är ju hur fin som helst och jag lovar att barnbarnen kommer att bli överlyckliga. Det är nästan så jag önskar att jag var liten igen, så jag kunde få vara med och leka - och få plats den fina lekstugan.
Varm kram,
Lambergsfrua

2014-06-15 @ 15:54:09
URL: http://lambergsfrua.bloggplatsen.se
Postat av: Eleonora

Just det här lekhuset är såå fint. Det byggde sonen för några år sedan till sin dotter och huset är fortfarande en givet lekplats för henne och kompisarna. Dom sopar och städar och planterar och jag har sytt gardinerna. Er lekstuga kommer att bli mycket populär och snälla är ni som tänker på de små barnen.

Solkramar och Glad Midsommar önskar
Eleonora

2014-06-16 @ 17:33:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0