BBK

Nu har jag precis kommit hem från BBK - Bittinge bokklubb, som jag förkortar lika förnämligt som Bonniers Bokklubb.
 
Idag var vi bara 3, men när alla är med - vilket jag än inte har varit med om sedan jag kom med, är vi 7 stycken.
 
Till idag hade vi läst en bok av Alice Munro, "Kärlek, vänskap, hat" och sammanfattningen var att det var svårare att sträckläsa en bok med noveller än en roman, för man lever kvar i det man nyss läst, men kommer inte vidare då den redan är avslutad i och med att kapitlet tar slut.
Jag har inte hunnit läsa hela, för jag fick boken ganska sent, men jag ska till slutet, för den är inte svårläst. 
 
När vi träffas brukar vi fika lite också medan vi pratar och idag fick vi en riktigt maffig kaka som Karin bjöd på.
 
 
Tyvärr blev hon lite suddig, men det berodde nog på att jag skakade av smaklökarnas reaktion på den kakan.
 
Inte nog med att den var god, söt och kaloririk, den var så otroligt vacker också.
 
 
Jag skakade visst lite här också.......
 
Boken? Ja, det blev inte så mycket mer pratat om den, men vi hann avhandla en hel del annat av intresse.
 
Nu blir det inget BBK förrän 31 augusti och till dess ska vi läsa Torgny Lindgrens nya "Klingsor". Den ska jag beställa så fort jag avslutat här, vilket jag gör NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0