Tiden FLYGER

Min stackars försummade blogg!!!!!!!
 
Jag måste skriva något så du inte tror att jag lagt ner verksamheten - alltså slutat vara bloggverksam. Det har jag inte, jag bara inte hinner med just nu.
 
Det har varit ENORMT mycket på jobbet, jag har arbetat över nästan varenda dag och det förväntas man göra av någon underlig anledning. Har skrivit 4 pedagogiska utredningar bl a, håller på med omdömen och bokar utvecklingssamtal, samt försöker jämka in alla kärestans saker där jag nu brett ut mig under nästan 2 år.
 
Trädgården har exploderat och tiden är alldeles för knapp. Igår och idag har vi mest vistats utomhus, men i afton ska vi till goda vänner och äta vildsvin, så nu har vi gått in för att bli färdiga i tid och då stod datorn på, sedan kärestan varit inne och gjort något.
 
Då passar jag på att tala om att jag är kvar och förhoppningsvis blir det lite mer intressanta inlägg framöver.
 
Fåglar har vi gott om och här är ett par av alla dem som flyger omkring här.
 
Detta bör vara en rödhake, eller har du något annat föslag?
 
 
Detta är fotat en ganska sen eftermiddag och där högt upp i en talltopp, satt koltrasten och sjöng som en galning.
 
 
Förhoppningsvis blir jag lite flitigare snart med bloggandet.
 

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Hoppas att ni får en riktigt trevlig och avkopplande kväll.
Varm kram, Ingrid

2014-05-17 @ 17:22:15
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: AnnaKK

Tråkigt att den finaste tiden på trädgårdsåret ska behöva sammanfalla med den mest hektiska perioden på jobbet också. Glöm inte bort att andas lite också mellan alla övertidstimmar och skrivelser!!

Visst är det en rödhake du har fångat på bild! :-)

2014-05-19 @ 07:47:06
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Ing-Marie

Javisst är det en rödhake!
Och vi har också en "egen" koltrast mitt i stan, han sitter på takutsprånget ca 20 m från sovrumsfönstret och drillar alldeles ursinnigt!

2014-05-21 @ 11:18:13
Postat av: Inga M

Det ser ut som en rödhake fast bilden är inte så tydlig och perspektivet lite speciellt. Du skriver om vårt lärarjobb och hur det är den här tiden på året. Jag ser kollegor som dignar under arbetsbördan. Värst är det för dem som haft nationella prov i sexan (det är många!) och sen ska betygssätta och så ha alla utvecklingssamtal nu. De är bleka och hängiga och helt slut. Så här kan man inte fortsätta att bränna ut en yrkeskategori totalt. Ingen vill ställa upp år efter år på att offra all arbetstid och all fritid på det här viset under en så lång tid. Det måste rimligen räcka att ha nationella prov i kärnämnena om man nu ska börja i någon ände och sanera i våra arbetstider.

2014-05-25 @ 05:40:40
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0