Trevlig lördagskväll

Vi var bortbjudna på middag igår och det skulle bli vildsvin. Tur att de är bra till något, för goda är de.
 
Det skulle bli grillat visade det sig när vi kom fram.
 
 
Köttet var preparerat och öl från Närke Kulturbryggeri stod också på menyn.
 
 
Det bjöds på rosévin som aptitretare, men eftersom jag inte tål vin, fick jag ett glas av det fantastiskt goda ölet istället.
Visst är det vackert  när jag håller upp det mot solen?
 
 
På grillen hamnade både fjärilskotletter och revben. Fjäril ihop med vildsvin - kotletterna alltså,  känns som två direkta motsatser. En sirlig lätt och vacker varelse som en fjäril och så vildsvinet som är stort, klumpigt och riktigt fult (bortsett från kultingarna, som är riktigt söta). Äh, det var bara en reflektion.
 
 
Så otroligt GOTT det var och vi hade så trevligt tillsammans med H och E, att jag glömde bort bloggen. Tur jag fick några bilder i alla fall.
 
 
De bor i ett nyrenoverat hus, en gammal drängstuga som byggts om, vars trappa till övervåningen är så brant, att den är specialdesignad för att man inte ska ramla när man går ner.
 
 
Smart, dessutom väldigt vacker, men jag testade inte, för jag är så klantig att jag kan ramla på ett slätt golv genom att snubbla på mig själv.
 
Det var i alla fall en toppentrevlig kväll och många glada skratt fick vi oss alla fyra. Vi kom inte hem förrän klockan 1, så i morse var det sovmorgon till nästan 9. 
 
Idag har det fortsatt "inre och yttre tjänst" för att bli färdiga med alla in- och omflyttningar någon gång. Det känns dock inte som det är i första taget, men till slut är nog allt på plats som vi vill ha det.

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Den trappan såg knepig ut! Jag har aldrig sett något liknande. Kan den verkligen vara säker att gå i?
Hur som helst, det låter som om ni hade en trevlig kväll och vildsvin är ju gott och grillat är också gott.
Kram, Ingrid

2014-05-18 @ 23:19:48
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: AnnaKK

Det fanns en riktigt brant och otrevlig trappa i renoveringsobjektet innan, upp till vinden. Men den har vi rivit ut (som så mycket annat - nu finns nästan bara ytterväggarna och taket kvar av det ursprungliga huset!) Hur vi ska få in en "normal" trappa i ett ganska begränsat utrymme återstår att se. Mitt förslag var att vi skulle ta lite plats från ett angränsande rum också, men det fick jag inget gehör för. Så det slutar kanske med att det får bli en trappa likt den du visar på bild!?

Ja, visst är vildsvinskött gott! Så väl på grillen som i stekgrytan! :-)~ Sonen har full koll på vildsvinen här i grannskapet, men just nu finns det inte plats till mer kött i frysboxen så jag hoppas han kan "hia" sej ett tag till med att skjuta något...

2014-05-19 @ 07:43:37
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: Inga M

Hönestege brukar Roland kalla såna trappor. De fungerar riktigt bra för mig men hans fötter är lite i största laget. Grattis till att ha fått äta vildsvin. Det är kanon!

2014-05-22 @ 15:29:52
URL: http://inga.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0