Söndagspromenad som gav bonus

Söndagmorgonen gick jag ut med sommarstugugrannen på en härlig promenad före frukost. Ett är då helt säkert, att GÅ kan vi och trevligt är det också.
 
Vi möttes utanför huset och gick ner mot vägen, men vi avvek nästan direkt från asfaltsvägen och in på en skogsväg, rakt igenom vildsvinsland. Dessa lyste tack och lov med sin frånvaro. Däremot kantades stigen av mängder med svamp och till min stora glädje var en hel del av dem smörsopp.
 
Nu var ju vi på promenad utan något att bära i, men när jag kommit hem, ätit frukost och duschat tog jag och kärestan cyklarna och åkte dit.
 
 
Nu är det inga stora mängder, jämfört med det som fanns. Med smörsopp är det tyvärr så, att man nästan ska stå på plats när de växer upp, för att hinna före maskarna. Jag är ändå mycket nöjd med den här lilla högen och ser fram emot en rostad, med smörstekt smörsopp. 
 
Det kan man kalla delikatess!!!!!

Kommentarer
Postat av: Ingrid

En sån där korg med goda svampar är minsann en hel liten rikedom.
Hoppas att det smakade riktigt bra!
Kram, Ingrid

2014-09-03 @ 17:48:34
URL: http://stenstugu.com/wp
Postat av: Inga M

Jag är dålig på svamp. Är smörsopp samma som Karl Johan?

2014-09-08 @ 09:44:48
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Lambergsfrua

Ja men kära nån, jag kollade på FB och det finns flera Susanne Billström. Kolla på Ing-Gun Gigi Markegård, så hittar du mig där, så tar vi kontakt den vägen.
Varma kramen
Lambergsfrua/Gigi

Svar: Hej,Jag har nog vilat klart från bloggen nu, tänker starta med en färsk Barcelonabloggrapport. Välkommen att läsa.
Leontina

2014-09-14 @ 18:50:17
Postat av: Ragnvi

Morning o tack för dina rader hos mig! Läser att du ska bli mormor igen...härligt!
Kramen!
Ragnvi

Svar: Hej,Nu har jag haft ett långt LÅNGT uppehåll. Plötsligt räckte inte tiden till och det blev ett måste med bloggen, men nu tror jag att jag är tillbaka i gamla spår, hoppas det. Färsk Barcelonablogg hoppas jag inledningen blir!
Välkommen att läsa
Leontina

2014-09-21 @ 06:30:23
URL: http://rankans.blogg.se
Postat av: Inga M

Long time - no see! Har du valt att lägga ner bloggandet eller räcker tiden bara inte till? Hoppas allt är väl med er!

2014-09-21 @ 19:23:13
URL: http://inga.blogg.se
Postat av: Mia

Igår var jag ute på skattjakt och ramlade över ett kantarellställe! Jag har lärt mig att ta med korg, ifall, ifall... men så här stort fynd har jag aldrig gjort själv på egen hand....

Hur lever livet med dig!? Snart kan vi lämna yrkeslivet efter väl utfört värv... ;-)

Svar: Hej,Nu har jag haft ett långt LÅNGT uppehåll. Plötsligt räckte inte tiden till och det blev ett måste med bloggen, men nu tror jag att jag är tillbaka i gamla spår, hoppas det. Färsk Barcelonablogg hoppas jag inledningen blir!
Välkommen att läsa
Leontina

2014-09-26 @ 19:42:37
URL: http://miatankar.wordpress.com
Postat av: Eleonora

Underbart att hitta så mycket gott guld i skogen och så här pass sent på säsongen. Tur hade du som gick rätt på stället!

Trevlig helg önskar jag dig.
Eleonora

2014-11-01 @ 15:19:47
Postat av: Eleonora

Oj vilket härligt fynd du gjort i skogen. Svamp är veckligen läckert. Trevlig helg! Kram kram

Svar: Eleonora, Äntligen tillbaka i bloggvärlden. Välkommen att följa med om du känner för det!
Leontina

2014-11-22 @ 11:13:08
Postat av: AnnaKK

Hej!

Länge sen jag tittade in på din blogg, men... Har du slutat blogga??? Eller flyttat bloggen till en annan adress...?

Ha det bra!!! :-)

Svar: Hej,Jag har inte flyttat bloggen till annan adress, bara haft en s.k. timeout. Plötsligt räckte inte tiden till och det blev ett måste, men nu tror jag att jag är tillbaka i gamla spår, hoppas det. Färsk Barcelonablogg hoppas jag inledningen blir!
Välkommen att läsa
Leontina

2014-12-18 @ 09:08:49
URL: http://annakk.blogg.se
Postat av: AnnaKK

Hej igen, och ett stort TACK för att du hörde av dej och berättade varför du inte bloggat på ett tag. :-)

Hoppas det blir bättre nästa termin så att det finns ork över till att återuppta bloggen igen.

Önskar dej en fin, lugn, stressfri och avkopplande jul och ledighet.

Kram!!! :-)

Svar: AnnaKK,Jag är på gång igen, även om det tog lite mer tid än jag hade tänkt!
Kram
Leontina

2014-12-23 @ 10:44:21
URL: http://annakk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0