Barcelona dag 2

Söndag 21/2 2016
 
Ett första och sista utlåtande om sängkomforten i "vår" våning kommer nu!
Om man bortser från storleken på täcken och påslakan - och vad det nu är för sjok som A legat insvept i, räcker det med ett ord, eller två: Mycket bra!
 
Lillasyster - C alltså - försvann ut i arla morgonstund och när vi väl kommit till sans, kom hon lagom hem med färskt bröd till frukosten . Här betyder färskt bröd något att göra smörgås av och något dolce, idag blev det croissanter både med och utan chokladfyllning. Tänk vad lyxigt vi har det, vi som inte joggar.
 
Det blev en mycket bra start på dagen och ut skulle vi ju och ut kom vi. Vi gick till tunnelbanan för att åka till Raval, damerna studerade kartan och rätt blev det på en gång.
 
 
Lite gatubilder sedan vi kommit upp ovan jord igen
 
Hä bor någon med gröna fingrar
 
Polisbilsparkeringen längs gatan
 
Mat i skyltfönstret
 
Där framme var torget
 
 
Inga blad på platanerna
 
 
I Raval var det Boteros katt som lockade, den ser jag mig aldrig mätt på och där brukar det också finnas papegojor, något som också lockade.
 
Därframme skymtade vi den! "Lilla" kissekatten!
 
 
FIN!!!
 
 
Nog hörde vi en massa papegojor och ganska fort fick vi syn på dem också.
 
Där mitt i grönskan, ganska högt upp satt den första, lite svår att se
 
 
Sedan en till
 
och ännu en
 
När vi väl upptäckt dem såg vi plötsligt väldigt många.
Nu skulle vi haft med oss oskalade jordnötter att locka dem med, men tyvärr kom vi på det för sent.
C gick iväg till närmaste affär och kom tillbaka med en påse croissanter. Hon fick krusa dem en stund.
 
 
Det visade sig fungera lika bra, dock lockade det en hel hoper duvor också, men de papegojor som kom ner på marken var riktigt bra på att ta för sig.
Det var så roligt med detta matande att jag bara hann "gosa" lite med katten, dock tillräckligt mycket för att inte behöva gå dit igen.
 
Hej då till katten
 
och till sista papegojan.
 
Och nu får det bli hej då förm mig också. Det får det räcka för i afton, klockan är mycket och jag har för mycket kvar av söndagen för att orka sitta uppe och skriva om det så här dags.
 
Återkommer, var så säker!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0