Bildlöst inlägg

Idag har vi ägnat oss åt tråkgöra, om man bortser från ett besök i tätorten...... alltså Odensbacken.
 
Där finns biblioteket och det är en institution som vi alltid besökt, oavsett var vi bott. Världens bästa bibliotekarie har de där dessutom. Hon är helt suverän på att ta hem vad vi än vill ha och jättetrevlig. Just nu har jag tappat namnet, å andra sidan har jag inte frågat om hon vill ligga här på Leontinas blogg, så det gör inget.
 
Desstuom finns där ett fik. Jag har bloggat om det tidigare. De har en urgammal skylt där det står "Konditori" och mycket gott fikabröd, det mesta bakat på plats. Tror det finns endast en sort, som inte är från deras eget bageri.
 
Krämkakan är värd ett eget inlägg, men som sagt, bildlöst är det idag. Kameran låg hemma och vi var bara i "tätorten" (som jag kallar det) för att lämna sopor, byta böcker på biblan och FIKA!
 
Kärestan har satt nya ribbor på allra minsta altanen och sitter på huk därute och målar dem nu. Själv har jag planterat om så gott som alla blommor huset rymmer och nu tänker jag räkna hur många krukväxter jag har inomhus.
 
HJÄLP!
 
Vi (= jag) har 86 krukväxter inomhus! 86!!!! Mest pellor!
 
Hur många har du?
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0