GOD JUL

Jag önskar eder alla en fröjdefull jul.

Tallen är klädd och julklapparna ligger där och väntar. 




Nu kan tomten komma, här sitter jag mitt i natten och har namnsdag (Eva som andranamn) och undrar var den där sista julklappen är........ jajaja, jag vet mina kära barn, det är likadant vareviga jul. Varför ändra på en tradition som ni är så vana vid?

Jag, lilla barnet mitt och hennes hund har haft en heldag här hemma.

Vicke fick smaka lite i förväg av sin julklapp på 2 kilo märgben från Robertssons. Han kan ju inte läsa, så jag kan berätta vad han ska få.
Gott var det och morra kan han också. Jag råkade komma för nära med handen utan att han sett att jag kom, men mormor morrar man inte åt, så det redde vi ut med hjälp av matte.



Vi människor smakade på skinkan, 6 älgbullar som var fjolårets kvarglömda i frysen och för att inte gå händelserna alltför mycket i förväg gjorde vi oss några rejäla räkmackor med ägg och majonäs på rostat bröd. Sen hittade jag en Champis i kylskåpet som blev över efter sonhustruns senaste besök, så den tog vi för att spara julmusten till imorgon.



Vi hann även med att fika vid två tillfällen under dagen och smaka alla julkakor och saffransbullar och imorgon är det alltså dags.
Förresten, det är ju idag, klockan är snart 1 och då inser t o m jag att det är dags att genast inta horisontalläge.

Som sagt!
GOD JUL till er alla därute i världen! Jag saknar er mina älskade barn down under, men är glad att jag har lilla barnet här och helt säkert är att ni kommer att omnämnas mer än en gång under julfirandet!

Kommentarer
Postat av: Inga M

En riktigt God Jul till Dig och Din familj önskar vi här från Liane!



Nu har julaftonsmorgon precis börjat och jag ska snart gå upp och förbereda julmat för 9 personer. Sedan blir det julklappsutdelning och sedan blir det en lång däst kväll.

2008-12-24 @ 08:24:30
URL: http://inga.blogg.se/
Postat av: Suss

Inga, Jag får önska detsamma till er alla från oss alla, trots att vi är så få i år. Vi har precis samma program som er, i synnerhet kvällen! ;-)

2008-12-24 @ 10:50:14
URL: http://leontina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0