Jullov

Nu är det jullov! Vi har festat hela dagen i skolan och bara haft roligt! Sjäv är jag dödstrött och nästan orörlig, åtminstone till fram emot småtimmarna då jag förmodligen ligger och läser till klockan två.


Vi har i alla fall haft en mycket bra sista dag på höstterminen.

På förmiddagen körde vi klasskampen med en massa kluriga frågor som fordrade aktivitet från våra elever. De var indelade i 3 lag och jag måste säga att de verkligen kämpade och samarbetade riktigt bra ända fram till lunch.



Idag var det julbuffé och det såg nästan ut så här.

Nu har jag, trots mitt motstånd mot julbord, alltså ätit årets andra. Vi har nog Sveriges bästa skolmat och julbuffén var helt superb. Vi fick mycket mer mat än vi fått tidigare år och t o m dessert. Alla fick varsin julmust och det var uppskattat kan jag tala om.

Undrar hur det skulle smaka om man testade att dricka julmust t ex i fruntimmersveckan? Förmodligen inte ett dugg gott.

Efter lunch blev det rena spelhålan, jag blev indragen i minst 20 hetsiga omgångar av "Den försvunna diamanten".


Nu gillar jag att spela spel, så det var helt okej. Jag var alldeles snurrig i huvudet efter ett tag, det var tusenlappar hit och skurkar dit. Flyg till Guldkusten och båt till Madagaskar. Stå över ett kast mitt ute i havet och snabbt i mål med citat "Ett jävla visum" i högsta hugg när någon annan hittat diamanten. Till slut var jag alldeles matt, då varvade vi ner lite med några omgångar "Vem där".

Mitt i alla aktiviteter kom vår underbara Susanne från skolcafeterian in och gav oss en hel låda kokosbollar.


Det blev en bra "motvikt", eller hur man ska uttrycka det till vår egen knäck och ris chokladgodis.



Mellan varven fikade vi och åt gott libanesiskt kaffebröd + saffranskaka och pepparkakor.
Vi fick också glögg och russin ett par gånger under dagen, av vår kollega M-L, som är en klippa i köket och som ligger bakom det mesta av allt gott vi får, både normala veckor och denna julvecka. Hon kan fixa hur mycket gott som helst, vare sig det handlar om bakning eller mat.

Det har gått 5 timmar sen jag åt det sista och det enda jag inmundigat sen jag kom hem är ett glas Samarin! Konstigt eller???????

Kommentarer
Postat av: Viktor

Fan fattade inte att jag kunde skriva har.

puss o kram

2008-12-19 @ 03:41:11
Postat av: Suss

Hej lilla hjärtat, det var sannerligen på tiden. Jag har väntat, i synnerhet efter zebran mm. Hoppas det blir fler gånger! Puss o kram på er!

2008-12-19 @ 13:54:15
URL: http://leontina.blogg.se/
Postat av: Anonym

Kära Suss! God Jul! Våra bloggar handlar mest om det som vi är mest förtjusta i!!!!!!

2008-12-19 @ 15:03:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0